Damoklész kövei - ezek nagy része képes lenne kiirtani az életet a bolygón 2020 / 02 / 27 / Justin Viktor

Ha a hírekben egy föld közelében elsuhanó aszteroidáról hallunk, talán fel sem fogjuk, hogy mit jelent valójában a "százakárhány" méteres átmérő, vagy, hogy mitől lenne olyan végzetes, ha egy ilyen kődarab eltalálná a földet. Azt is gyakran halljuk, hogy  dinoszauruszok kihalásának egyik fő okaként azonosított Chicxulub aszteroida átmérője valahol 11 és 85 km között lehetett. De ezek a számok nehezen elképzelhetőek, így nagy szerencse, hogy jött, Álvaro Gracia Montoya brit alkalmazott videoművész, aki videójában New York városába repít bennünket, hogy valósághű, méretarányos összehasonlításban nézhessük végig a fejünk felett keringő halálosztó aszteroidákat, a legkisebbtől a legnagyobbakig. Megnyugtatásul még annyit érdemes megjegyezni, hogy ezeknek az ősi szikláknak a zömét csak az után fedeztük fel, hogy néhány tízezer kilométer per órás sebességgel már elszáguldott mellettünk (a táblázatban pirossal jelölve). A videóban szereplő égitestek nincsenek velünk  ütközési pályán, de ez ne vezessen félre senkit, naponta fedezünk fel újakat, változhat ez még. (Kép: Pikrepo)
Először dokumentáltak ilyesmit: kifordult magából a földkéreg Spanyolországnál
Kifordult magából a Föld – már nem átvitt értelemben, hanem szó szerint: egy kéregtábla teljesen átfordult Granada közelében.