Igen gyors iramot diktál a Tesla, ha a töltőhálózat bővítéséről van szó: a vállalat 2020-ban még 2564 töltőhelyen rendelkezett összesen 23277 gyorstöltővel, 2021-ben viszont már 31498-ra növekedett a gyorstöltők száma, és 3476-ra a töltőpontoké – írja az Electrek. Ez nagyjából azt jelenti, hogy a töltők száma egy év alatt nagyjából 35%-kal nőtt, azonban ez még mindig elmaradt az autók számától, mivel a Teslától megrendelt elektromos autók száma ugyanezen időintervallumban 87%-kal növekedett – ráadásul ehhez még hozzáadódnak más gyártók járművei is. Ezen felül – bár valóban káprázatos sebességgel bővül a Tesla töltőhálózata – ez az iram még mindig elmarad attól, amit a vállalat kitűzött célt, nevezetesen, hogy két év alatt a háromszorosára növelje a töltőállomások számát.
Egy töltőállomás felépítése sokkal bonyolultabb, mint gondolnánk: először is, a kiszemelt terület tulajdonosaival kell kiegyezni és szerződést aláírni, ezt követően veheti kezdetét a tervezési folyamat, melynek végén az elkészült terveket engedélyeztetni kell a helyi önkormányzattal, illetve a helyi villamosenergia-szolgáltatóval. Ezután ütemeznie kell egy helyi vállalkozót a telepítés elvégzésére, és a helyi segédprogrammal együttműködve aktiválnia kell. Ha ebben a folyamatban akár csak egy fázis során probléma keletkezik, akkor az építkezés befejezése sokat csúszhat.
12 Superchargers deployed in 8 days at Brooksville (FL) site pic.twitter.com/ZXvkUBWlYp
— Tesla Charging (@TeslaCharging) March 1, 2022
A fenti probléma orvoslására a Tesla egy teljesen új építési stratégiát dolgozott ki: az építendő töltőállomás darabjait előre legyártják, és az egymáshoz kapcsolódó moduláris elemeket a helyszínen rakják össze. Ezzel a stratégiával a Tesla mindössze 8 nap alatt épített fel egy 12 gyorstöltőből álló állomást, Brooksvilleben, Florida államban. Természetesen ez csak az építési fázisra vonatkozik, de attól függetlenül ez még mindig egy kifejezetten gyors építési mód, ami valóban időt takarít meg.
A módszer egyik további előnye, hogy nem csak lerövidíti az építési fázist, de az előre gyártott modulok miatt kevésbé kell megzavarni az átalakítandó parkolóhelyet is, aminek legtöbbször az adott helyszínen működő vállalkozások örülhetnek a legjobban. A Tesla a módszert már több állomás építésénél is alkalmazta az elmúlt egy-két hónapban, és mostantól eléggé valószínű, hogy mostantól ezt a módszert fogják alkalmazni.
(Fotó: Getty Images)