A Lucid Motors nevű kaliforniai startup már négy éve kampányol az Air nevű elektromos luxus-sport-szedánnal, amely a Tesla Model S és Porsche Taycan ellenfele lesz, ha végre tényleg elkészül és meg lehet majd vásárolni. A 900 voltos akkumulátorral felszerelt, elöl 400, hátul 600, összesen ezer lóerős kétmotoros szörnyeteg legnagyobb szenzációja a számháborúban talán nem is az erő, hanem az, hogy úgy néz ki: ez lesz a világ legjobb légellenállású szériaautója.
A jelenlegi csúcstartó az aerodinamikában a Mercedes CLA-osztály és a BMW 5-ös szedán szupertakarékos változata (180 BlueEfficiency és 520d Efficient Dynamics), illetve a Porsche Taycan Turbo, egyaránt 0,22-es cW-értékkel. Ez a mutatószám határozza meg, hogy egy autó haladása során a felhasznált energia mekkora része fordítódik a légellenállás leküzdésére. A nagy távolságok leküzdésére tervezett elektromos autóknál különösen fontos a jó alaktényező, mert a légellenállás a sebességgel négyzetes arányban növekszik, vagyis a rossz aerodinamikájú kocsik hatótávolsága az autópályatempóhoz közelítő tempóban brutálisan csökken, amit csak drága és nehéz extra akkumulátor-kapacitással lehetne kezelni, viszont a súly növelése megint csak hatótáv-csökkenéssel jár...
A Lucidnál annyira komolyan vették az áramvonalasítást, hogy az észak-karolinai Windshear tesztközpont szélcsatornájában az első mérések szerint 0,21-es alaktényezőt sikerült összehozni. Ezzel az értékkel a Lucid csak a mai utcai autók között lesz rekorder, korábban a GM EV1 villanyautó és a Volkswagen XL1 már produkál 0,19-es alaktényezőt is - de azok a kocsik nem nagy luxusszedánok voltak, hanem pici, kényelmetlen, prototípus-hangulatú demonstrációs eszközök a sokkal kevésbé áramvonalas tömegmodelleket kész-tő nagy márkák részéről.
A Lucid Air gyártása a cég tervei szerint még az idén megkezdődik, az induló ár 100.000 USD, 32 millió forint körül várható.