Egy vonatjegy árából lehet elektromos légitaxikkal utazni hamarosan egy holland cég szerint

2023 / 05 / 31 / Bobák Zsófia
Egy vonatjegy árából lehet elektromos légitaxikkal utazni hamarosan egy holland cég szerint
Az Electron Aviation négy év múlva tervezi elindítani a városok közötti utazás idejét jelentősen lecsökkentő on-demand járatait, amelyekhez a saját gyártmányú flottáját használják majd. Az Electron 5 prototípus jövőre világ körüli utat is tesz.

Az Electron Aviation holland repülőgépgyártó néhány éven belül elindítja a légitaxi szolgáltatását, amelyhez a saját gyártmányú elektromos légi járműveiből álló flottát használják majd. Bár sok cég tervezi a hasonló szolgáltatások elindítását, méghozzá az Electronnál korábban (akár már 2024-ben), de a leendő légitaxi szolgáltatók közül sokan eVTOL-okkal oldják meg az utasszállítást, ami némi kompromisszummal jár: az egy helyből a levegőbe emelkedni képes járművek üzemeltetése kényelmesebb lehet, de cserébe ezek a járművek általában csak egy-két utast tudnak egyszerre befogadni.

Az Electron ezzel ellentétben szintén elektromos, de nem eVTOL módon működő kisgépekkel repül majd, amelyek valamivel több utas szállítására alkalmasak, a cég szerint az első gépük 5 embert szállíthat a városok között. A légitaxik első körben a holland Twente Repülőtérről indulnak, de nem rendszeres járatként, hanem megrendelés alapján, vagyis a gépek csak akkor szállnak fel, ha az utasok a cég applikációján keresztül lefoglalják a nekik tetsző utat. A járművek egy feltöltéssel 750 kilométert tudnak megtenni, de ez a hatótáv elég ahhoz, hogy Hollandiából indulva több európai nagyvárost elérjenek, elvégre az Enschede városában található Twente Repülőtér a német határtól csak néhány kilométerre fekszik. Összehasonlításképpen: az Enschede-től 441 kilométerre fekvő Berlin vonattal körülbelül négy és fél óra utazással érhető el, míg az Electron vezérigazgatója, Josef Mouris elmondása szerint ugyanezt a távot a légitaxival kevesebb, mint két óra alatt lehet megtenni.

Az Electron 5 prototípus maximális sebessége 300 km/h, energiafelhasználása 67 Wh/pkm abban az esetben, ha csak három utast szállít, Mouris szerint pedig ezzel a fogyasztással meglehetősen olcsón lehetséges üzemeltetni a flottát, így, ha nem is azonnal, de előbb-utóbb már a vonatokkal is felvehetik a versenyt árazás tekintetében.

A gyártó Electron 5 prototípusa jövőre indul egy demonstrációs útra, amellyel az elektromos repülés megbízhatóságát bizonyítja: a világkörüli úton Travis Ludlow vezeti majd a gépet, aki 18 évesen, 2021-ben rekordot döntött, ő lett ugyanis a legfiatalabb pilóta, aki valaha egyedül repült a világ körül. Ezt a címet egyébként Mack Rutherford orozta el előle, aki tavaly 17 évesen tette meg az 52 országon át vezető légi útját egyedül.

(Aviation Source News Fotó: Electron Aviation)


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.