A Future Motion, a Onewheel elektromos gördeszka gyártója minden termékét visszahívja, ami 300 ezer önkiegyensúlyozó elektromos gördeszkát jelent az Egyesült Államokban. Az eljárás oka a 2019 és 2021 között történt négy, halállal végződő baleset.
Egy évvel ezelőtt a Future Motion még megkérdőjelezte az állami hatóság figyelmeztetéseit, és azt állította, a Onewheeleket alaposan tesztelték, és a vizsgálat során semmilyen hibát nem találtak. A cég egy sajtóközleményt is kiadott a CPSC ellen, amiben „indokolatlannak és riasztónak” nevezte az ügynökség kijelentéseit.
A cég most arra kéri a tulajdonosokat, hogy hagyják abba gördeszkáik használatát, amíg meg nem teszik a megfelelő lépéseket. Az újabb Onewheel GT, Onewheel Pint X, Onewheel Pint és Onewheel Plus XR esetében egy új figyelmeztető rendszerrel ellátott szoftverfrissítés lesz a megoldás, a korábbi, Onewheelt és Onewheel Plust használóknak azonban azt javasolja a vállalat, dobják ki az egykerekű deszkákat. Az újabb modellek frissítése nem csak az Egyesült Államokban, de világszerte elérhető lesz. A frissítés telepítéséhez a tulajdonosoknak csatlakoztatniuk kell Onewheel-jüket a hozzá tartozó alkalmazáshoz, és le kell futtatniuk a firmware-frissítést – a folyamatot a gyártó egy videóban részletesen ismerteti. A régebbi deszkával rendelkezők egy 100 dolláros kupont kapnak a cégtől egy új jármű vásárlásához, azonban csak azután, miután megszabadultak a korábbi modelltől. Magyarországon ezek a deszkák újonnan körülbelül 500 ezer forinttól kaphatók.
Néhány baleset bizonyíthatóan a Onewheel gördeszkák meghibásodása miatt következett be, amit bizonyos sebesség átlépése váltott ki. A Onewheel GT, Onewheel Pint X, Onewheel Pint és Onewheel Plus XR firmware-frissítést kap, amely egy új figyelmeztető „Haptic Buzz” nevű rezgő visszajelzést ad a deszkát használónak, így az a érezni és hallani is fogja, amikor a jármű meghibásodik, vagy alacsony az akkumulátor töltöttsége, ezért le kell lassítania.
Tavaly augusztusban a Future Motion már végrehajtott egy hasonló termékvisszahívást, igaz, akkor kisebb léptékben, az az akció mindössze 20.500 Onewheel GT típusú deszkára terjedt ki. A cég akkor azt közölte, hogy több mint 800 bejelentés érkezett arról, hogy a deszkák tovább gurulnak a felhasználó nélkül is, 11 esetben pedig az elektromos járművet használók zúzódásokat, égési sérüléseket, illetve bokaficamot szenvedtek.
(Borítókép: Getty Images/LSOphoto)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR