Egyszerre két nagyon meredek teória is napvilágot látott az ufókkal kapcsolatban

2020 / 01 / 27 / Bobák Áron
Az idegenek létezése talán azóta foglalkoztatja az emberiséget, amióta van emberiség, így nem csoda, hogy neves szakemberek is szeretnek elmélyedni a kérdéskörben. Az elmúlt napokban két egészen eltérő, és meglehetősen érdekes elmélet is született arról, hogy kik lehetnek az ufók, hogyan kerültek ide, és hogy miért nem találkoztunk még velük.

UFÓ=ember

Az egyik elmélettel Michael Masters, a Montanai Műszaki Egyetem biológiai antropológia professzora állt elő, aki új könyvében arra kereste a választ, kik lehetnek a rejtélyes, repülő csészealjakkal közlekedő ufók. A professzor válasza igen meglepő, szerinte ugyanis az ufók mi magunk vagyunk. Ez lehetne akár egy teljesen reális elképzelés is, hiszen az ufóészlelések bizonyos része minden bizonnyal katonai kísérletek eredménye, csakhogy Masters nem erre gondolt.

Érvelése szerint az emberiség már eddig is rengeteget fejlődött, és ha ez így folytatódik, előbb-utóbb megtalálhatjuk a megoldást az időutazásra. Ha pedig ez bekövetkezik, akkor az emberek minden bizonnyal vissza akarnak majd menni korábbi korokba, hogy tanulmányozzák saját magukat. Masters szerint tehát amiket mi ufóknak vélünk, azok nem mások, mint időutazó tudósok, akik minket jöttek tanulmányozni. A professzor szerint ugyanakkor nem kizárólag tudósok látogatnak vissza a múltba, hanem "időturisták" is, akik a mai űrturistákhoz hasonlóan jó pénzeket fizethetnek érte, hogy testközelből láthassák a kedvenc korukat.

Láthatatlan idegenek

Legalább ilyen zavarba ejtő Helen Sharman, az első brit űrhajós elmélete, aki a The Observernek nyilatkozva arra nyújtott egy lehetséges magyarázatot, miért nem találkoztunk még az ufókkal. Szerinte ugyanis az ufók nem csak minden kétséget kizáróan léteznek, de itt is élnek a Földön. Éppen csak nem vettük őket észre.

Helen Sharman, az első brit asztronauta 1991-ben, a MIR űrállomáson

Sharman meggyőződése pusztán teoretikus, szerinte az univerzum egyszerűen túl nagy ahhoz, hogy a Föld legyen az egyetlen bolygó, amin kialakult az élet. Az asztronauta ezután azt is megjegyzi, hogy mivel a földönkívüliek biológiailag alapvetően különbözhetnek a földi létformáktól, az is előfordulhat, hogy már rég itt vannak a Földön, csak éppen képtelenek vagyunk őket érzékelni.

Felvetésére Samantha Rolfe, a Bayfordbury Obszervatórium műszaki igazgatója is reagált a The Conversation hasábjain, aki szerint ha Sharmannak igaza van, akkor az lenne a legvalószínűbb, hogy a földönkívüliek egy mikroszkópikus "árnyék bioszférában" élnek. Azzal ő is egyetért, hogy az idegenek biokémiája annyira eltérhet az általunk ismerttől, hogy ez lehetetlenné tenné, hogy érzékeljük - ezáltal pedig azt is, hogy megfigyeljük őket.

Rolfe ennél is tovább megy az ötletelésben, és felveti, hogy a földönkívüliek talán nem szén, hanem szilíciumalapú létformák lehetnek. A szakember szerint jelenleg is számos kutatócsapat vizsgálja ilyen alternatív biokémiai jellemzők lehetőségét, többek között a CalTechben, ahol a kutatóknak már sikerült elérniük, hogy élő sejtek szén-szilícium kötéseket hozzanak létre. "Arra már van bizonyítékunk, hogy szénalapú, szerves molekulák meteoritokon érkeztek a Földre, tehát nem zárható ki ugyanennek a lehetősége számunkra ismeretlen életformák esetében sem" - zárja gondolatait Rolfe.

(Forrás: Futurism 1, 2, 3, Borítókép: Getty)