Elektromos töltőhálózat épül Budapesten mikromobilitási eszközök számára

2020 / 03 / 06 / Rácz Tamás
Elektromos töltőhálózat épül Budapesten mikromobilitási eszközök számára
Végre nem csak a villanyautókat, de az e-bike-okat, e-rollereket, egyéb elektromos kis közlekedési eszközöket is lesz hova bedugni tölteni a főváros utcáin!

Budapest geográfiája, meglévő infrastruktúrája és mérete kifejezetten kedvez az elektromos mikromobilitási eszközök használatának. A metrók, villamosok használatának kombinálása egy gyorsan összecsukható vagy felkapható kis elektromos kerekes dologgal igazán gyors és szórakoztató egyéni közlekedést tesz lehetővé, a meredekebb budai utcákban egy izmosabb e-roller vagy e-bike sokat tehet azért, hogy autós vagy robogós környezetszennyezés nélkül, de azért a gyaloglásnál gyorsabban és ne egy bicikli nyergéből kiállva kínlódva, pocsolyává izzadva jussunk el A-ból B-be. Nagy kérdés persze, hogy A és B közelében van-e lehetőség arra, hogy rátölthessünk az akkura, hogy még C-be és D-be is el tudjunk gurulni.

Most úgy néz ki, lesz. Az elektromos rollerek gyártásával indult magyar Servo Movement nevű vállalkozás kezdeményezése ugyanis arra irányul, hogy az elektromos mikromobilitási közösség igényei alapján a legkülönbözőbb, elektromos töltő kialakítására képes intézmények (irodaházak, társasházak, üzletek) létesíthessenek töltőpontot. A Powershare nevű szolgáltatás kötné össze ezeket a szolgáltatókat a felhasználókkal, valahogy így:

Ma már minden huszadik fővárosi háztartásban van elektromos meghajtású bicikli, roller vagy robogó. A nemzetközi tendenciák azt mutatják, hogy ezeknek a személyi e-járműveknek a piaca sokkal gyorsabban fejlődik, mint például az elektromos autóké – ráadásul állami támogatás nélkül is kitart a lendület. A fejlődés ütemének azonban gátat szab a töltési lehetőségek hiánya. Miközben sok szó esik az elektromos autók esetében a töltőhálózat fejlesztéséről, a mikromobilitási eszközökre ennél sokkal kevesebb figyelem jut. A leendő e-járműtulajdonosok számára ez csalódást hozhat és akár kontraproduktív folyamatokat is generálhat az, ha a nagyon pozitív kezdést a töltési nehézségek miatt a kiábrándulás korszaka követi.

Erre adhat megoldást a Powershare, amely nem csak kulturált alternatívát jelent az utcai járműtöltésre, hanem az üzemeltetőket érdekeltté téve garantálja a gyors terjedést és a megbízhatóságot. Az elsősorban kültérre szánt, falra vagy állványra rögzíthető, vandálbiztos és vízálló Powershare doboz nem nagyobb, mint egy postaláda. 230V-os csatlakozói maximum 1000W fogyasztásig használhatók, és ezek révén meghatározott időegységekben tölthető bármilyen mikrojármű. Az időegységeket – az úgynevezett Sparkokat – előre vásárolhatják meg a felhasználók, a töltést pedig mobiltelefonnal, a Powershare készüléken látható QR-kód beolvasásával indíthatják. A felhasznált Spark után jutalékot kap a Powershare készülék házigazdája, vagyis az adott kávézó, mozi, ügyfélszolgálati iroda, vagy éppen a közterület tulajdonosa.


Powershare-doboz: egy kilowattos konnektorok, mobilappos használatba vétel, online egyenlegkövetés

A Servo Movement számításai szerint a működtetőnek már 1-2 éven belül megtérülhet a Powershare készülék ára, ráadásul a kiépítés nem engedélyköteles és bármely villanyszerelő megoldja a kiépítést. A Powershare Pontok már telepítés alatt vannak Budapest több pontján, de a végleges hálózatot a felhasználók igényeire hivatkozva szeretnék kialakítani, az ő közlekedési és városhasználati szokásaikhoz igazodva. Ennek az első lépése a most közzétett interaktív térkép, amelyen egy felhasználó egyszerre három konkrét helyszínt – kedvenc kávézót, teret, vagy akár munkahelyet – is megjelölhet, ahol a legtöbbször töltené eszközét. A Powershare Pontok megjelenése a töltés mellett azért is kulcsfontosságú, mert a töltőpontokat nagy körültekintéssel olyan helyekre telepítik, ahol a parkoló járművek, így az egyre kellemetlenebbé váló parkolási rendezetlenségeknek is van végre megoldása.

A Powershare térképe és a szolgáltatással kapcsolatos információk itt érhetők el.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Felével növeli meg a tolóerőt ez a régi-új technológia.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.