Az orosz Supreme Motors megrendelésére az Art UP ipari tervezőstúdió hozta létre azt a kormánnyal rendelkező egykerekű járművet, amelynek célja, hogy a kerekesszékhez csatlakoztatva extra meghajtást biztosítson a mozgássérült emberek vagy idősebbek számára. A hagyományos elektromos uniciklikkel vagy folyamatosan egyensúlyozva haladhat a használója, vagy, bizonyos verziók esetében, sokkal kényelmesebb módon nyeregben ülhet és a kormánnyal irányíthat.
Az Unawheel azonban a speciális feladathoz lett kialakítva, vagyis eleve kiegészítőnek tervezték, nem önálló járműnek, így önmagában nem lehet közlekedésre használni. A kerekesszékre viszont pár másodperc alatt csatlakoztatható, a segítségével pedig akár húsz km/h-s sebességet is el lehet érni, persze csak ha engedélyezett az ilyen sebességű haladás az útvonalon. A cég évekkel ezelőtt dobta piacra az egykerekű Mini verzióját, amely öt kilós súllyal, 15 kilométeres hatótávolsággal, 16 km/h-s végsebességgel, 100 kilogrammos teherbíró képességgel és a fontos adatokat megjelenítő LCD kijelzővel rendelkezik, nemrégen pedig bemutatták a Maxit is, ami még nagyobb teljesítményre és 20 km/h-s sebességre képes.
A Maxi még fejlesztés alatt áll, ezért egyelőre csak a kisebb típus megvásárlására van lehetőség, ezt (adók nélkül) 1990 euróért, 693 000 forintért vehetjük meg, de Magyarországon egyelőre nem árusítják, így a hozzánk legközelebb eső forgalmazótól, Csehországból lehet a legkönnyebben megrendelni.
(Yankodesing Fotó: Unawheel)
További cikkek a témában:
    
                     A dörzshajtással működő e-motor bármilyen biciklit elektromossá alakít
            A felcsatolható elektromos motor előnye, hogy nem terheli meg a kerékpárt túlzott többletsúllyal és csak akkor kell feltenni, ha már tényleg fáradunk.
                
            A dörzshajtással működő e-motor bármilyen biciklit elektromossá alakít
            A felcsatolható elektromos motor előnye, hogy nem terheli meg a kerékpárt túlzott többletsúllyal és csak akkor kell feltenni, ha már tényleg fáradunk. 
        
    
    
                     Mi a helyzet, mit érdemes venni a hazai elektromosroller-piacon?
            Ha tényleg használni akarjuk, drága lesz, ha nem akarjuk használni, minek vesszük meg. Szóval drága lesz, de a lényeg, hogy legyen hova vinni javítani!
                
            Mi a helyzet, mit érdemes venni a hazai elektromosroller-piacon?
            Ha tényleg használni akarjuk, drága lesz, ha nem akarjuk használni, minek vesszük meg. Szóval drága lesz, de a lényeg, hogy legyen hova vinni javítani!
        
    
    
                     A legújabb városi közlekedési eszköz, az elektromos deszka
            A Walkcart nevezhetnénk akár guruló laptopnak is, ugyanis pont akkora.
                
            A legújabb városi közlekedési eszköz, az elektromos deszka
            A Walkcart nevezhetnénk akár guruló laptopnak is, ugyanis pont akkora.
        
    
 
 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR