Az Audi győri üzemében, hivatalos nevén az Audi Hungáriánál elindult az elektromos motorok új generációjának, a performance motorcsalád sorozatgyártása. Az új e-motorok a márciusban bemutatott Audi e-tron S-modellekbe készülnek.
Az Audi e-tron és e-tron Sportback elektromos luxus-szabadidőautók S változatát három győri elektromos motor hajtja, amelyek közül kettő a hátsó tengelyen helyezkedik el. A motorok együttes teljesítménye 320 kilowatt, de ez rövid időre az úgynevezett boost üzemmódban átmenetileg akár 370 kilowatt, csaknem 500 lóerő is lehet. Az összesített maximális forgatónyomaték pedig 973 Nm, ami már inkább mozdonyos, mint utcai autós adat.
A tengelyenként külön hajtás nemcsak a menetbiztonságot, hanem a menetdinamikát is új szintre emeli, hiszen a hátsó kerekek egymástól függetlenül is meghajthatók. Az elektromos összkerék-meghajtáshoz elektromos vektoros nyomaték-szabályozás (Torque Vectoring) társul, aktív és teljesen változtatható nyomaték-elosztással a hátsó tengelyen.
Az Audi e-tron S-modellek meghajtása két különböző aszinkronmotor koncepciójára épül. A nagyobb e-motort, amely az Audi e-tron 55 modellben a hátsó tengelyt hajtja, most az első tengelyre építették, míg a kisebb e-motor párjával együtt az új modellek hátsó tengelyére került. A hátsó tengely twin motorját egy külön erre a célra kialakított kompakt szereldében gyártják Győrben, 15 szerelőszigeten. A sorozatgyártás elindítása a járványügyi intézkedések ellenére is a kitűzött határidőre meg tudott valósulni, köszönhetően annak, hogy a munkatársak rugalmasan alkalmazkodtak a kialakult helyzethez.
Az Audi Hungaria 2018 óta gyárt elektromos meghajtásokat az Audi márka első tisztán elektromos modellje, az Audi e-tron számára. Győrben már több mint 100 000 e-motor készült.
Társlapunk, a Player részletes bemutatója az Audi e-tron S-ről ide kattintva olvasható.