Elkészült a Pentagon számára tervezett csendes kém drón

2022 / 03 / 13 / Bobák Zsófia
Elkészült a Pentagon számára tervezett csendes kém drón
A Whisper Aero a drónok egyik legzavaróbb jellemzőjét, az elektromos meghajtás zaját igyekszik kiküszöbölni.

A Whisper Aero cég a kifejezetten csendes pilóta nélküli járművek építésére szakosodott, a céljuk, hogy olyan halk drónokat hozzanak létre, amelyek hangja elviselhető a városi lakosok számára akkor is, ha a légitaxik megjelenése után nagyobb számmal lesznek majd jelen a légtérben a nagyobb eszközök is. A cég alapítója, egy korábbi NASA mérnök, Mark Moore idén nyáron fedte fel a Whisper Aero terveit a nagyközönség előtt, elmondása szerint a drónok jövőjének útjába állhat, ha túl hangosak a gépek és idegesítik, vagy megijesztik az embereket.

A cég ezért egy új típusú meghajtást tesztel, ami a propellerek, motorok és a vezérlőrendszer másfajta elrendezésén alapszik, és, bár a technológiáról első körben nem árultak el sokat a fejlesztők, az Aerospace American beszámolója szerint a befektetők, akik már élőben is hallhatták a Whisper suttogását, elégedettek voltak az eredménnyel, volt, aki egy mennyezeti ventilátor duruzsolásához hasonlította a hangot. A halk megoldások iránt pedig nem csak a légitaxi szolgáltatók érdeklődnek, hanem a Légierő is, akik 1,5 millió dollárral támogatják a fejlesztéseket.

A Pentagon számára készített extra csendes drón első animációit a héten mutatta be a cég - bár magát a kész Whisper Drone-t videón még nem lehetett látni, de Moore elmondása szerint a gépet már a levegőben is kipróbálták és rendszeresen tesztelik. A járművet megfigyelési, felderítési és hírszerzési feladatokra szánják, vagyis egyfajta kém drón válhat belőle, amit nagyban segít a halk működése. Két típusú változat is készül, a kisebb a megfigyelési tevékenységeket, a nagyobb katonai és kereskedelmi szállítási feladatokat végezhet. A Whisper Drone technológiájára alapozva pedig elkészül majd a Whisper Jet is, a vállalat elektromos repülőgépe, valamint a meghajtási rendszert a nagysebességű eVTOL-okban is alkalmazhatják a Légierő gépeiben.

A leendő légitaxik zajának csökkentésén más cégek is dolgoznak, köztük a Joby Aviation, amelynek vezérigazgatója, JoeBen Bevirt elmondta, a Jobyt azzal az elképzeléssel alapította, hogy igazán halk légi járműveket dobjanak piacra. A propellerek megfelelő elrendezésén kívül ezt a villanymotorok nyomatékának maximalizálásával érték el, aminek köszönhetően a propellerek teljesítménye megfelelő marad alacsony sebességű működésnél is. A cég gépei körülbelül 50 decibel, felszálláskor pedig maximum 65-70 decibel zajjal repülnek, ami pont beleillik egy átlagosan forgalmas város zajába.

(Flying Mag Fotó: Whisper Aero)

Működő drónt építettek Leonardo da Vinci több mint 500 éves vázlata alapján A Marylandi Egyetem egy diákja Da Vinci mai szemmel furcsa alakú légcsavardizájnját használta fel egy kvadkopter levegőbe emeléséhez, ráadásul egy nem várt aerodinamikai jelenség is segíti a drón repülését.


Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A két új, kifejezetten európai piacra szánt elektromos autó két éven belül kereskedelmi forgalomba kerül a gyártó ígérete szerint.
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Két darab, hidrogént fogyasztó, vízpárát eregető busz indult el próbaüzemben, hat magyar város közlekedésében próbálják ki őket.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.