Elkészült az első sorozatgyártott példány a több mint 1900 lóerős, horvát tervezésű elektromos sportszörnyetegből

2022 / 07 / 15 / Palotai Nándor
Elkészült az első sorozatgyártott példány a több mint 1900 lóerős, horvát tervezésű elektromos sportszörnyetegből
2009-ben, az akkor még csak 21 éves Mate Rimac alapította meg a Rimac Automobili vállalatot, mely sok év fejlesztés után idén megkezdte a Nevera névre keresztelt, brutális teljesítményű, elektromos luxussportkocsijának sorozatgyártását.

Alig több mint tíz éve, hogy a horvát Mate Rimac a fejébe vette, hogy létrehozza a világ leggyorsabb elektromos autóját, és 2009-ben, alig 21 évesen alapította meg a Rimac Automobili-t, mely napjainkra már olyannyira sikeres lett, hogy már több mint 1500 munkatársat foglalkoztat, és már a Porsche is felfigyelt rá, mi több, 15%-os részesedést is szerzett benne. A Rimac az első autóját, a Concept One-t tíz éve mutatta be, majd ezt követte a mostani, sorozatgyártásba adott modell prototípusának tekinthető Concept Two, majd pedig csaknem öt évvel később sorozatgyártásba került a Nevera – hívta fel a figyelmet az Electrek.

A Rimac frissen közzétett videójában a cégalapító – és még mindig csak harmincas évei elején járó – Mate Rimac, a gyártó telephelyén a különböző prototípusokat, illetve törésteszthez használt példányokat is bemutatott, továbbá betekintést adott a gyártási és összeszerelési folyamatba is, mely az autók nagyfokú személyre szabottsága miatt jelentős részben kézzel történik.

A Rimac Automobili több mint 1900 lóerős elektromos szörnyetegéről, a Nevaráról korábban oldalunkon is írtunk, cikkünkben mát részletesebben ismertettük az autó paramétereit és felépítését is: mint azt a gyártó már közzétette, az autó alig 1,85 másodperc alatt fogja elérni az óránkénti 60 mérföldes (vagyis 96 km/h-s) sebességet, a végsebessége pedig 415 km/h körül fog alakulni, a hatalmas mennyiségű lóerő kezelésében pedig a Rimac saját fejlesztésű vezetéssegítő rendszere fog a sofőr keze alá dolgozni.

Mint az maga az alapító, Mate Rimac kifejtette, az első, 000 számú Nevera legyártásáig hosszú út vezetett: körülbelül öt év fejlesztés, három generációnyi hajtáslánc, 45 törésteszt és összesen 1,6 millió munkaóra vezetett el a sorozatgyártásig.

Az autót – illetve más, elektromos autókat gyártó cégek számára alvázakat – jelenleg egy tíz évvel ezelőtt bezárt bevásárlóközpontból a tavalyi évben átalakított telephelyükön gyártják, de már épül Horvátországban a Rimac saját kampusza is, mely léptékét tekintve jelenleg a kisméretű tengerparti ország legnagyobb ipari beruházása. A jelenlegi telephelyükön állításuk szerint évente 50 autót fognak tudni megépíteni, és az idei évre már az összes kapacitásuk le van kötve, az autó borsos, 2,4 millió dolláros, azaz mai árfolyamon számolva több mint 950 millió forintos ára ellenére. A gyártó tervei szerint az exkluzív elektromos autóból mindössze 150 darabot fognak legyártani.

(Fotó: Rimac Automobili)

150 darab készül belőle és 680 millió forintba fog kerülni az 1900 lóerős horvát elektromos szupersportautó Mate Rimac mindössze 21 évesen alapította meg a cégét, ami mostanra már a világ egyik legkülönlegesebb sportautójának gyártására készül.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.