Emeletes utaskabinok jelenthetik a megoldást a légitársaságok problémájára

2020 / 06 / 20 / Bobák Áron
Emeletes utaskabinok jelenthetik a megoldást a légitársaságok problémájára
A Zephyr Aerospace által tervezett ülések nem csak a business class kényelmét hoznák el a turistaosztályra, de választ adhatnának arra is, hogyan alkalmazkodjunk a koronavírus miatt megváltozott körülményekhez.

A COVID-19 járvány előtt a légi közlekedést két trend jellemezte: a légitársaságok körében valódi presztízsharc zajlott azért, hogy ki tudja a lehető legnagyobb kényelemet biztosítani az utasoknak, ennek érdekében pedig akár komplett luxusszobákat is építettek a gépekbe, miközben a turistaosztályon éppen azért zajlott a küzdelem, hogy hogyan tudnak minél több embert bezsúfolni minél kisebb helyre, így az utóbbi időben már az állóhelyek kialakítása is egyre többször szóba kerül.

A második trendnek a COVID-19 ideiglenesen véget vetett, hiszen a biztonsági intézkedések jegyében a legtöbb légitársaság szellősebben ülteti az utasokat, jellemzően kihagyva a hármas széksorok középső székét. Ez adta az ötletet a Zephyr Aerospace-nek, hogy teljesen újragondolják a repülőgépek elrendezését, mégpedig igen egyedi, emeletes elrendezéssel.

A Zephyr székeknél minden utas egy kis külön sarkot kapna saját csomagtartóval, asztalkával és felhajtható lábtartóval, így kvázi az első osztály kényelmében utazhatnának a hosszabb repülőutakon. A Zephyr Aerospace szerint az üléseket úgy tervezték, hogy beférjenek a ma használt repülőgépekbe, így elméletben szinte bármelyik szélestörzsű repülőgép átalakítható lenne emeletessé. A tervezők emellett azt is állítják, hogy a megoldásukkal megmaradna az ülések sűrűsége, bár hogy tényleg így van-e, az nem teljesen nyilvánvaló. Az ugyan biztos, hogy ezzel az elrendezéssel soronként nyolc ember férne el, viszont a sorok közötti távolság ránézésre nagyobb lenne, mint amit a kétfolyosós gépeken a turistaosztályon megszokhattunk. Arról nem is beszélve, hogy több légitársaság már most sem követi a COVID-19 miatti fokozott óvatosságot, az American Airlines például továbbra is soronként kilenc embert ültet, amivel ez az elrendezés sem tudna versenyezni.

A koronavírus-járvány nem csak a Zephyr Aerospace-t sarkallta arra, hogy újragondolják a repülőgépek elrendezését, korábban az olasz Avio Interiors is előállt egy igen egyedi ötlettel, amelynek a lényege, hogy a hármas széksorok középső ülését megfordítanák és üvegfallal választanák el, így biztosítva a megfelelő biztonságot az ülések ritkítása nélkül.

(Designboom 1, 2, Fotó: Zephyr Aerospace, Avio Interiors)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.