Európa űrbeli igáslova nyugdíjba megy 2023 / 06 / 19 / Bobák Zsófia

Az Európai Űrügynökség Ariane rakétái régóta szolgálják az űrbeli szállítási feladatok elvégezésében az ügynökséget, az első, Ariane-1-es típustól kezdve, amely 1979 karácsonyán indult útnak Kourou-ból. Az Ariane-1 elsődleges célja a telekommunikációs műholdak pályára állítása volt, később ezt a feladatot az egyre nagyobb teljesítményű és méretben is növekvő utódai végezték el. A rakéták teherbírása is folyamatosan nőtt: az első, 1,83 tonnás kapacitástól kezdve az Ariane-5 majdnem 10 tonnás kapacitásáig, amely a geostacionárius átviteli pályára való szállítás teherbírását jelenti. Az Ariane-5 rakéta első, egyébként sikertelen tesztútjára 1996-ban került sor, de a kezdeti nehézségek után 1999-ben már az XMM-Newton Röntgenteleszkópot állította pályára. A régóta szolgáló rakétát az Ariane-6 fogja hamarosan leváltani, ami 60 méteres hosszával és 900 tonnás tömegével az eddigi legfejlettebb tagját képviseli az Ariane-családnak. (Fotó: ESA/CNES/Arianespace)
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Toyota lakóbuszban élnek majd az Artemis űrhajósai a Holdon
Toyota lakóbuszban élnek majd az Artemis űrhajósai a Holdon
A Habitable Mobility Platform segítségével az asztronauták akár egy hónapot is eltölthetnek majd egyhuzamban az égitesten.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.