Éveket késett, de nyártól készen áll a gyártásra a "radikális" Tesla Cybertruck

2023 / 04 / 21 / Pőcze Balázs
Éveket késett, de nyártól készen áll a gyártásra a
2023 harmadik negyedévében várható, hogy a Tesla átadja az első platós terepjáróját, amit 2019-ben jelentettek be, és eleinte 2021-re ígértek. Állításuk szerint a különleges anyaghasználat volt az egyik oka a késésnek.

"Egy dologban biztos vagyok: ez egy hihetetlen termék lesz. Megy a hírességek csarnokába." - Elon Musk a tőle megszokott magabiztossággal nyilatkozott a Tesla "truck"-járól, amiből idén készülnek majd el az első darabok, míg a tömeggyártás 2024-ben indul - számolt be a The Verge. Amerikában a crossoverek után ez a második legnépszerűbb autófajta, így a szakértők, és feltehetőleg a vásárlók is izgatottan várják, hogy megjelenjen a Cybertruck. "Idő kell a gyártósor elindításához, és ez egy igazán radikális termék. Nem úgy készül, mint más autók" - idézi a lap a szerdai befektetői tájékoztatón elhangzottakat. Musk itt arra utalhatott, hogy

az autót rozsdamentes acélból gyártják, ami drágább, mint a gépjárműgyártásban általában használt acél, ráadásul nehezebben formázható, mert előfordul, hogy visszaugrik az eredeti alakjába.

A cikk emellett kiemeli, hogy más hegesztési technikát is követel a rozsdamentes acél, ráadásul nem ez az egyetlen furcsasága az autónak, még az ablaktörlő lapátjai is olyan szokatlanok, hogy megnehezítették a gyártást. A Cybertruck érkezése mellett egy másik fontos változás is beállhat idén a cég életében: az Ars Technica cikke szerint a Tesla vitatott "önvezető", valójában vezetéstámogató rendszere, a "Full Self Driving" az ígéretek alapján már nem béta, azaz tesztüzemmódban fejezi be az évet, vagyis lényegesen többen fizethetnek be rá.

Ez azt jelenti, hogy hiába esett negyedével a cég jövedelmezősége, részben az árcsökkentések, részben a növekvő alapanyagárak miatt, de két fontos bevételi csatorna nyílhat meg a Tesla számára még idén. Ha figyelembe vesszük, hogy a cég tudatosan fordult abba az irányba, hogy minél nagyobb mennyiségű járművet adjanak el, ahelyett, hogy a nyereség arányára koncentrálnának, látszik, hogy izgalmas év elébe néz a Tesla, és ezzel a többi autómárka is. Már csak tartaniuk kell a maguk által szabott határidőket.

(Borítókép: u/Kruzat/Wikimedia Commons)


Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Élettelen szeretők - mik az előnyei és hátrányai, ha szexrobotokra cseréljük az embereket?
Disztópia, újfajta szórakozás, a technológia térnyerése vagy egy eszköz, ami sok problémát meg tud oldani - a szexuális célokra szánt emberszerű gépeket nagyon eltérő szemszögekből lehet nézni, de egy biztos: a robotok készülnek és egyre emberibbé válnak. Legújabb sorozatunkban partnerünkkel, Magyarország legnagyobb felnőtt áruházával, a Vágyaim.hu csapatával együtt kutatjuk, merre tart az emberiség a szexualitás egyre digitálisabb ösvényein...
Kiderült, mennyibe kerül majd a kínai Ehang pilóta nélküli légitaxija
Kiderült, mennyibe kerül majd a kínai Ehang pilóta nélküli légitaxija
A gyártó tavaly decemberben szállított először utasokat két nagyváros között és áprilistól Kínán kívül is értékesítik a légitaxijaikat, meglepően olcsón.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.