Ezer km hatótáv – 2026-ban érkezik az első szilárdtest-akkumulátoros elektromos autó

2024 / 10 / 25 / Felkai Ádám
Ezer km hatótáv – 2026-ban érkezik az első szilárdtest-akkumulátoros elektromos autó
Ezzel közel egy fél tizeddel korábban érkezhet az elektromos autók következő generációja a tervezettnél.

A Stellantis a hangzatos ígéretek szerint már 2026-ban beépíti a Factorial szilárdtest-akkumulátorait a Dodge Charger Daytona elektromos modellekbe, igaz egyelőre csak egy demonstárciós jármá flotta formájában. Ha sikerrel járnak, az azonban így is nagy szó, mivel majdnem fél évtizedet verhetnek a versenytársakra – hiszen a legtöbb autógyártó csak 2030-ra tervezi a szilárdtest-akkumulátorral felszerelt elektromos járművek piacra dobását – írja az Interesting Engineering.

A Dodge Charger Daytona elektromos autók az STLA Large platformra épülnek majd, és 390 Wh/kg-ot meghaladó energiasűrűségű akkumulátorokkal rendelkeznek. A Stellantis és a Factorial közötti együttműködés, amelyet 2021-ben egy 75 millió dolláros befektetés indított az útjára, alapvetően fontos volt tehát ehhez a fejlesztéshez. A Factorial a Stellantis-t a cég saját FEST szilárdtestalapú akkumulátor-technológiájával látja el, amely nagyobb teljesítményt, könnyebb súlyt és jelentős költségmegtakarítást ígér a hagyományosan használt lítium-ion alapú megoldásokhoz képest. A számok nyelvén a Factorial technológiája akár 965 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, miközben az akkumulátor tömegének 40 százalékos, valamint a méretének a 33 százalékos csökkentését célozza meg a jelenlegi akkumulátorokhoz képest.

Ez az új akkumulátortechnológia a Stellantis Dare Forward 2030 tervének, valamint a nagyszériás márkák – például Jeep, Dodge, Chrysler, Alfa Romeo és Maserati – számára kifejlesztett, fentebb már említett, STLA Large platform része. A platform évente akár kétmillió jármű gyártását teszi lehetővé világszerte, így támogatva a Stellantis célját, hogy vezető szerepet töltsön be az elektromos járművek teljesítményének a növelésében.

Ned Curic, a Stellantis műszaki és technológiai igazgatója így nyilatkozott mindennek kapcsán:

“A Factorial innovatív akkumulátortechnológiájának integrálásával az STLA Large platformban maximalizálhatjuk az elektromos autó kínálatunk bővítésének a lehetőségeit. Így a vásárlók jobb teljesítményt, hosszabb hatótávot és gyorsabb töltési időt élvezhetnek a közeljövőben.”

A Factorial a Mercedes-Benzzel közösen kifejlesztett Solstice szilárdtest akkumulátor révén még magasabb energiasűrűséget is elérhet. A Solstice technológia lenyűgöző, akár 450 Wh/kg energiasűrűséget kínál, amely meghaladja a Tesla 4680 cellák energiasűrűségét is – ez utóbbit ugyanis 272-296 Wh/kg-ra becsülik. A Solstice segítségével a Factorial célja az elektromos járművek hatótávolságának akár 80 százalékos növelése, a jármű súlyának csökkentése, és a fenntarthatóbb akkumulátorgyártás támogatása.

Siyu Huang, a Factorial vezérigazgatója nem spórolt a nagy szavakkal, a technológia hatása kapcsán így nyilatkozott:

“Úgy gondoljuk, hogy a szilárdtestalapú technológia alapvető szerepet játszhat a következő generációs elektromos járművek jobb teljesítményének és alacsonyabb költségeinek a biztosításában.”

(Kép: Dodge Charger Daytona, forrás: Diehl of Moon)


RATT55 – Kiszúrták a világ legtitokzatosabb gépét az 51-es Körzet felett
A RATT55-öt a híres-hírhedt 51-es Körzet légterében kapták lencsevégre.
Azonosítatlan repülő tárgy csapódott be egy lengyel mezőn!
Azonosítatlan repülő tárgy csapódott be egy lengyel mezőn!
Több hatóság is dolgozik az ügyön.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.