Ezért gyulladtak ki a Chevrolet villanyautói

2021 / 04 / 30 / Rácz Tamás
Ezért gyulladtak ki a Chevrolet villanyautói
A GM rájött, mi okozhatta a Chevrolet Bolt-ok spontán égését és sikerült készíteni egy öndiagnosztikai szoftvert a tűzveszélyes példányok kiszűrésére.

A Chevrolet Bolt elektromos autó az európai piacon csak rövid ideig volt kapható (Opel Ampera-e néven), az USÁ-ban viszont a mai napig elérhető a modell. A Bolt tágas utasterű, praktikus kis villanyautó, de az elmúlt fél évben a tulajdonosok nemigen lehettek tökéletesen boldogok járművükkel. Miután öt különböző spontán gyulladásról érkezett jelentés szerte a világból, az USA közlekedési hatósága, az NHTSA novemberben vizsgálatot indított az autókkal kapcsolatban, a GM pedig visszahívási akciót kezdeményezett 68.677, 2017 és 2019 között gyártott Bolttal kapcsolatban.

A GM megállapította, hogy a tűzesetek mindegyiket teljesen feltöltött akkumulátorú kocsiknál következett be, de azt sokáig nem tudták kideríteni, hogy pontosan mi okozza az akku kigyulladását. A dealerhálózatban a gyártó megtiltotta ennek a három évjáratnak a továbbértékesítését, a tulajdonosoknak pedig a visszahívási akció keretében egyéb megoldási lehetőség híján átmenetileg azt javasolták, hogy kapcsolják be az akkukímélő töltési üzemmódot a kocsiban, amely csak 90%-ra engedi tölteni az akkumulátort.

Hat hónap kellett hozzá, hogy megtalálják a megnyugtató megoldást a problémára. Sikerült kinyomozni, hogy a kocsi akkumulátorában a beszállító, az LG Chem koreai gyártású példányaiban alakulhat ki egy olyan túlhevült vagy zárlati pont, amely a tüzet okozza. (Az amerikai összeszerelésű akkumulátorokkal nem volt gond.)


A Bolt akkumulátora még nem a GM új, Ultium-sorozatából való, a koreai LG Chem terméke

A GM készített egy olyan diagnosztikai szoftvert, amellyel fel lehet deríteni, hogy az egyes autók esetében kell-e tartani ettől az ijesztő anomáliától. Az érintett autók átvizsgálását a 2019-es évjárattal tegnap meg is kezdték, a tervek szerint május végéig világszerte átnézik az összes érintett Chevy Boltot. Az új szoftver telepítése után a kocsik akkuja ismét 100%-os kapacitásig használható lesz, a tulajdonosok pedig megnyugodhatnak. Ha tudnak.

További cikkek a témában:

Miért nem lehet a töltőkábelt praktikusan feltekerni egy elektromos autóban, mint a porszívóban? Miért kell a sáros, koszos kábeleket kézzel feltekergetni és a csomagtartóba tenni a táskák, kabátok közé a legtöbb villanyautóban?
Érkezik a Mercedes válasza a Tesla Model S-re, és néhányan már bele is ülhettek Bár hivatalosan csak csütörtökön mutatják be, néhány újságíró már beülhetett a Mercedes új elektromos luxusautójába, ami az S-osztály eleganciáját hozza el a villanyautók közé.
A Daymak elektromos autója gyorsabb lesz, mint egy Tesla Roadster, pedig csak három kereke van A Spiritus a gyártója szerint kevesebb mint 1,9 másodperc alatt fog 100 km/h-ra gyorsulni, és olyan érzés lesz vezetni, mint egy gokartot.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.