A Chevrolet Bolt elektromos autó az európai piacon csak rövid ideig volt kapható (Opel Ampera-e néven), az USÁ-ban viszont a mai napig elérhető a modell. A Bolt tágas utasterű, praktikus kis villanyautó, de az elmúlt fél évben a tulajdonosok nemigen lehettek tökéletesen boldogok járművükkel. Miután öt különböző spontán gyulladásról érkezett jelentés szerte a világból, az USA közlekedési hatósága, az NHTSA novemberben vizsgálatot indított az autókkal kapcsolatban, a GM pedig visszahívási akciót kezdeményezett 68.677, 2017 és 2019 között gyártott Bolttal kapcsolatban.
A GM megállapította, hogy a tűzesetek mindegyiket teljesen feltöltött akkumulátorú kocsiknál következett be, de azt sokáig nem tudták kideríteni, hogy pontosan mi okozza az akku kigyulladását. A dealerhálózatban a gyártó megtiltotta ennek a három évjáratnak a továbbértékesítését, a tulajdonosoknak pedig a visszahívási akció keretében egyéb megoldási lehetőség híján átmenetileg azt javasolták, hogy kapcsolják be az akkukímélő töltési üzemmódot a kocsiban, amely csak 90%-ra engedi tölteni az akkumulátort.
Hat hónap kellett hozzá, hogy megtalálják a megnyugtató megoldást a problémára. Sikerült kinyomozni, hogy a kocsi akkumulátorában a beszállító, az LG Chem koreai gyártású példányaiban alakulhat ki egy olyan túlhevült vagy zárlati pont, amely a tüzet okozza. (Az amerikai összeszerelésű akkumulátorokkal nem volt gond.)
A GM készített egy olyan diagnosztikai szoftvert, amellyel fel lehet deríteni, hogy az egyes autók esetében kell-e tartani ettől az ijesztő anomáliától. Az érintett autók átvizsgálását a 2019-es évjárattal tegnap meg is kezdték, a tervek szerint május végéig világszerte átnézik az összes érintett Chevy Boltot. Az új szoftver telepítése után a kocsik akkuja ismét 100%-os kapacitásig használható lesz, a tulajdonosok pedig megnyugodhatnak. Ha tudnak.
További cikkek a témában:
Miért nem lehet a töltőkábelt praktikusan feltekerni egy elektromos autóban, mint a porszívóban?
Miért kell a sáros, koszos kábeleket kézzel feltekergetni és a csomagtartóba tenni a táskák, kabátok közé a legtöbb villanyautóban?
Érkezik a Mercedes válasza a Tesla Model S-re, és néhányan már bele is ülhettek
Bár hivatalosan csak csütörtökön mutatják be, néhány újságíró már beülhetett a Mercedes új elektromos luxusautójába, ami az S-osztály eleganciáját hozza el a villanyautók közé.
A Daymak elektromos autója gyorsabb lesz, mint egy Tesla Roadster, pedig csak három kereke van
A Spiritus a gyártója szerint kevesebb mint 1,9 másodperc alatt fog 100 km/h-ra gyorsulni, és olyan érzés lesz vezetni, mint egy gokartot.