A vállalat megerősítette, hogy a 2026-ban érkező Cayenne EV már támogatni fogja az induktív, kábelmentes töltést; az első nyilvános bemutató a müncheni IAA Mobility kiállításon lesz. Dr. Michael Steiner, a Porsche igazgatótanácsának tagja így fogalmazott:
„A könnyű használat, a mindennapi használhatóság és a töltőinfrastruktúra továbbra is döntő tényezők az elektromos mobilitás elfogadottságában.”
A rendszer két fő elemből áll. Egy nagyjából 50 kilós töltőpad csatlakozik a háztartási elektromos hálózatra, és a garázsban vagy a kocsibeállón helyezhető el. Ehhez illeszkedik a Cayenne EV alvázába épített vevőlap. Amikor az autó a pad fölé áll, a két tekercs egymáshoz igazodik, az energia pedig mágneses mezőn keresztül jut át – ahogyan egy okostelefon induktívan töltődik. Miután a jármű beállt a helyére, a töltés automatikusan elindul; nincs szükség csatlakoztatásra vagy bármiféle variálásra.
A Porsche léghűtéses töltőpadot tervezett, amely −40 és +50 °C között üzemel, így a legtöbb éghajlaton egész évben használható. Bár a cég nem részletezte, hogyan változik a teljesítmény szélsőséges hőmérsékletek esetén, a kialakítás a megbízható, napi használat ígéretét hordozza. A teljesítménnyel kapcsolatban a Porsche szeretné eloszlatni a tévhitet, hogy a vezeték nélküli töltés „lassú”. A pad akár 11 kW-ot is leadhat, a hatásfok pedig nagyjából 90% – összevethető a tipikus otthoni váltóáramú töltéssel. Ezen a szinten a töltési idők a falitöltős megoldásokkal vetekednek, miközben megmarad az extra kényelem: elég csak a pad fölé gurulni a kocsival.
Nem csak a Porsche kacsingat erre a technológiára: a BMW már 2019-ben tesztelt hasonló rendszert, de nem vezette be széles körben. A Porsche ezzel szemben a Cayenne EV-hez szánt, sorozatgyártásra kész megoldásként pozicionálja a sajátját. Van azonban egy csavar: az induktív töltés nem lesz alapfelszereltség. Megrendeléskor kell kérni, mivel a szükséges kábelezést és alkatrészeket a gyártás során építik be. A meglévő Porsche elektromos modellek utólagos átalakítását sem tervezik, így a 2026-os Cayenne lesz az első autó, amely ezt a funkciót kínálja.
Ha a bevezetés az ígéretek szerint alakul, a Porsche megközelítése a vezeték nélküli töltést a mindennapok részévé teheti – a töltés észrevétlen, egylépéses rutinná válik: beparkolás, és már áramlik is az energia. Milyen messzire kerültünk a tanksapka-tekergetéstől!
(Képek: Porsche)