A desktopról, PC-ről, asztali számítógépről elérhető főoldal így fog festeni, ami letisztultabb, kevésbé zsúfolt a jelenlegi helyzetnél. Számos elem eltűnt a bal oldalról, mondhatni tombol a minimalizmus, és persze az élgömbölyítés. Nincsenek már shortcutok - melyekkel annyit szöszöltem - de Mark, az én nagy testvérem elnéző mosollyal a digitális radírért nyúlt. Más elemek hangsúlyosabbá váltak, a sztorik a szemeink előtt szaporodtak el, már öten vannak az eddigi négy helyett.
A jobb oldali hasábon, ahol eddig az oldalaink és ismerőseink születésnapja fogadott, most egy reklám terpeszkedik, méreteiből jól látszik, hogy pixelen itt nem spóroltak.
A szülinapok nem tűntek el, csak lejjebb kerültek, oda viszont a marketplace widget, valamint az ajánlott ismerősök és oldalak. A fejléc alatti sáv is jelentősen átalakult, hangsúlyos lett a Home ikon melletti másodikként szereplő Videók, ez nyilvánvalóan a saját video-platform és tartalmak fókuszba helyezését is jelenti (a "saját" az mi vagyunk, a mi videóink a Facebook videói is, nem tudom érthető-e, mint egy ingyen behopp a swingerklubba, ha visszük az asszonyt is.)
A kereső, mely a főoldalon a bal felső sarokba vette be magát szintén megújul. Jobb szélen vaskos, terjedelmes, kissé talán túlméretes buborékokban pukkadoznak az értesítések, az ismerősnek jelölések alatt.
Szürreális érzés, de az a határozott benyomásom, mintha a pixelgalaxist amit a monitoromnak hívok, megpróbálná az új design egy kézben tartott eszköz szintjére redukálni, eltüntetve a változatosságot, úgy szórva két kézzel az üres fehér felületeket, mintha nem lenne holnap.
Halkan jegyzem meg, hogy van egy mobilom, ahol ezt kifejezetten díjaznám, legyen ez mondjuk a rollerem, és van egy PC-m is, ahol a Boeing 767 műszerfalára vágyom, előtör belőlem a kontroll freak, csoportosítanék, beállítanék, sorrendet alkotnék, cikkeket mentenék és oldalakat menedzselnék mindezt a kezdőképernyőről - de félő, hogy Mark hamarosan bekapcsolja a robotpilótát.
A letisztult felület nagyobb fontméretet jelent - legalábbis a Facebook Faceliftben. Az összetett, saját igényeink mentén paraméterezett kezdőlapok, ahol minden megtalálható amire szükségünk van és közel semmi, amire nincs - csupán a múlt anakronisztikus emlékei immár.
De ha már megújulás, egy jó hír a piacról élő designereknek: a bal oldali profilképhez komponált háttérkép kuka, az új profilkép középen lesz, vélhetően romba döntve néhány százmillió "balkezes" grafikai koncepciót.
Ha nem tetszene még mindig vigasztalódhatunk a cég nyomokban bullshit generátort is tartalmazó üzenetével:
"A nagyobb fontok és a leegyszerűsített elrendezés megkönnyíti, hogy azt tehess, amit akarsz."
Pihentessük a szemeinket is, kéri a vállalat, bevezetve a drámai új látványnak titulált "sötét" megjelenítési módot, mellyel látásunk mellett a környezetünket is kímélhetjük.
Megújul a sztorik, videók és képek megjelenítése is, és talán itt vagyok először maradéktalanul elégedett, az eddigi, gyakran koncepciótlanul és sűrűn variált videólejátszásra bőven ráfér egy megújulás. Az agresszívan viselkedő lejátszó leállításához, elnémításához - még kikapcsolt automatikus lejátszás esetén is - pontatlanul történő kattintásból akár három-négy is kellett eddig.
És végezetül ne feledjük, hogy mindez csak egy tesztkör a Facebook részéről, sem arra nincs garancia, hogy az itt taglalt újításokat bevezetik, sem arra, hogy épp így teszik majd meg.
Aki maga is gyönyörködne a koncepcióban, ide kattintva megteheti
(Forrás: Facebook: Fotó: Facebook)