Fantasztikus NASA videó a Nap elmúlt 10 évéről 2020 / 06 / 28 / Justin Viktor

A NASA kiadott egy fantasztikus timelapse videót, melyet 10 év alatt készítettek a Napról a Solar Dynamics Observatory (SDO) adatainak felhasználásával. A Solar Dynamics Observatory egy olyan NASA misszió, amely 2010 óta figyeli a csillagunkat. A 2010. február 11-én indult csillagvizsgáló a Living with a Star (LWS) program része.  Az SDO célja az, hogy segítsen megérteni a Napnak a Földre és a földközeli űrre gyakorolt ​​hatását azáltal, hogy megvizsgálja a Naprendszer atmoszféráját kis tér- és időskálán és sok hullámhosszon egyidejűleg. Az SDO Föld körüli űrben lévő pályájáról 425 millió (!) nagy felbontású képet készített a Napról, amely 20 millió gigabájt adatot jelentett az elmúlt tíz év során. Az információ számtalan felfedezést tett lehetővé csillagunk működéséről és arról, hogy ez hogyan befolyásolja a Naprendszerünket. A tíz éves timelapse 17,1 nanométeres hullámhosszon készített fényképeket vonultat fel, ami egy extrém ultraibolya hullámhossz, és a Nap legkülső légköri rétegét, a koronát mutatja. Az óránként egy darab fényképből összeállított film a Nap egy évtizedét 61 percbe sűríti, kitűnő space ambient zenével aláfestve. A videóban megfigyelhető a Nap  aktivitásának növekedése és csökkenése a 11 éves Naptevékenység-ciklusnak részeként, és olyan figyelemreméltó események is, mint például a bolygók áthaladása és a Napkitörések. (Forrás: NASA Kép: NASA)