A német Volocopter évek óta készült arra, hogy a légitaxi-szolgáltatásának első bemutatkozó fázisát a 2024-es párizsi olimpia alatt kezdje meg, ahol a tervek szerint különböző helyszíneken felállított vertiportok, azaz eVTOL-állomások várták volna az utasokat, többek között egy látványos megálló is a Szajna-folyón. A cég júliusban megkapta az erre vonatkozó engedélyt a francia kormánytól, ennek értelmében a VoloCity nevű járművük szállíthatta volna napközben, 8-tól 5-ig, óránként kétszer és egyelőre ingyen az embereket és a vertiportok az olimpia befejezése után is üzemeltek volna, egészen december végéig.
A Volocopter járműve végül valóban a magasba emelkedett az olimpia ideje alatt, augusztus 8-án, de közel sem úgy, ahogy azt elképzelték.
A cég által megosztott fotókon látható, ahogy több eVTOL is várakozik a Saint-Cyr-l'École-ban található repülőtéren, köztük egy VoloCity is, de azt már nem részletezték, hogy végül melyik modell, illetve prototípus repült. A gép mindenesetre pilótával a fedélzetén tette meg demonstrációs útját, viszont csak a Groupe ADP által épített vertiport közelében, a Szajnán és más párizsi helyszíneken lévő állomásokra nem jutott el, valamint az olimpiára látogató utasokat sem szállíthatta.
Az ok a változtatás mögött egy későn érkező hajtómű, ami nem tudtak időben validálni, így a VoloCity végül nem jutott hozzá a kellő engedélyekhez. A problémát Dirk Hoke-nak, a cég vezérigazgatójának elmondása szerint egy amerikai beszállító okozta: a hajtómű működésében az európai ellenőrzési szervek tesztjei során kismértékű vibrációt detektáltak, ezért az amerikai cégnek kellett néhány változtatást eszközölnie, de a beszállító késve küldi vissza a berendezéseket Franciaországba.
A nagy figyelmet keltő párizsi bemutatkozásról emiatt lecsúszott a Volocopter, az első tesztet Saint-Cyr-l'École-ban tartották meg, viszont ezzel kezdetét vette az a validációs fázis, ami már a kereskedelmi szolgáltatásnak készíti elő az utat. A teszt vasárnap, majd az olimpia után is folytatódik és a Szajnán található vertiportról való felszállás továbbra is tervben van - ezt szeretnék még idén, a Notre Dame megnyitása előtt kivitelezni.
(Fotó: Volocopter)
 
         Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR