A Continentalt a legtöbben gumiabroncs-márkaként azonosítják, pedig a német technológiai vállalat az ipar legkülönbözőbb területein végez fejlesztést és gyártást, szinte mindennel foglalkoznak, ami mozgat valamit vagy amit mozgatni kell. Egyik kiemelten fontos szakterületük az erőátviteli szíjak gyártása - nemcsak a közlekedési iparban, hanem más területeken is.
A hajtószíj használata ősi dolog az iparban, az első gőzgépek ereje komplikált, nehezen gyártható fogaskerekek, láncok helyett még leggyakrabban szíjon át jutott el a munkagépig. De ma is sok területen használják; a legismertebbek talán a robogók variátorszíjai vagy a Harley-Davidsonok jellegzetes fogazott végáttételi szíjai.
A szíjhajtás előnye ma elsősorban a tervezési-gyártási egyszerűség, a karbantartási igénytelenség és a vibrációmentesség valamint esetenként a kisebb energiaveszteség a bonyolultabb átvitelekhez képest. Ha mind ezt sikerül tartóssággal, megbízhatósággal társítani, a látszólag primitív szíjhajtás valójában sokkal jobban tud működni, mint egy összetett fogaskerekes, bolygóműves, hidraulikus vagy láncos rendszer.
A kínai Xinjiang Goldwind Science and Technology gyártóvállalat is így gondolja, ezért használja szélturbináiban - igaz, csak a lapátszög-állító mechanikában - a Continental egyedülálló és szabadalmaztatott konstrukcióját, melyben fogasszíjak teszik lehetővé, hogy a rotorlapátokon fogaskerekek vagy hidraulika nélkül lehessen állítani. A Continental tervezői két, már kipróbált és bevált fogasszíj-technológia kombinációjának segítségével fejlesztették ki a szíjakat. A műszaki megoldás az első prototípusban már 1997-ben bizonyította életképességét, 2018-ban pedig a Continental közel két millió eurót fektetett be alsó-szászországi gyártási helyszínén, hogy meg tudjon felelni a Goldwind évi több mint 100 kilométernyi hajtószíjat kitevő szükségletének.
A fogaskerekek nélküli meghajtással állítható lapátok kiválóan teljesítenek a változó szélerősségekre való rugalmas reakció szempontjából. A rendszer ugyanakkor kevésbé komplex, kevésbé hajlamos a turbina gondolájában előforduló vibrálásra és meghibásodásokra, mint az általánosan elterjedt rendszerek.
A speciális hajtószíj belseje horganyzott acélzsinórokat tartalmaz, jó kopásállóságú poliuretánnal bevonva, amely a fogakat és az öv hátulját egyaránt lefedi, így biztos kapcsolatot teremt a feszítőelemmel. A Continental által szállított szíjak nem igényelnek kenést, karbantartásuk kimondottan egyszerű, valamint jelentősen ellenállnak a korróziónak is. Különösen a tengeri szélerőművek esetében ez az utolsó tényező komoly előnyt jelent a folyamatosan sós tengeri levegőnek kitett hagyományos fém kialakításokkal szemben.
Úgy tudjuk, folynak kísérletek szíjhajtásos szélturbina-generátorokkal is, de szériában gyártott ipari méretű szíjas berendezésről még nincs tudomásunk.