2016 augusztusában a Samsung nagy várakozások közepette mutatta be új csúcskészülékét, a Galaxy Note 7-et. A telefon fogadtatása meglehetősen pozitív volt: a készülék a Samsung “hazai pályáján”, Dél-Koreában minden korábbi előrendelési rekordot megdöntött és a technológiai sajtó is egyöntetűen kedvező képet festett a telefonról, amely számos téren fejlődött az elődjéhez képest.
A problémák szeptember elején kezdődtek, amikor a sajtóban több olyan esetre is fény derült, amikor Note 7 készülékek látszólag minden ok nélkül túlmelegedtek, majd kigyulladtak. Bár a baleseteknek halálos áldozata nem volt, többek között egy hotelszoba és egy terepjáró is a telefon meghibásodása miatt gyulladt ki, ezeknek a híreknek a hatására pedig a légitársaságok tömegesen kezdték el kitiltani a járataikról a Samsung telefonját.
A gyártó szeptember 2-án bejelentette, hogy globális visszahívást kezdeményez, és felajánlotta a készülékek cseréjét vagy a vételár visszatérítését, nem sokkal később pedig azt közölték, hogy sikerült megoldaniuk a problémát, amit az akkumulátorok túlmelegedése okozott. Hamarosan azonban kiderült, hogy a “megjavított” készülékek ugyanilyen problémákkal küzdenek, október elején például a Southwest Airlines egyik járatát kellett kiüríteni egy füstölgő Note 7 telefon miatt, így a Samsungnak nem maradt más választása, mint hogy október 11-én végleg leállítsák a telefon gyártását és értékesítését, a már eladott készülékeket pedig egytől-egyig visszahívják. A gyártó ezt nem bízta a véletlenre, több országban például olyan frissítés adtak ki, ami gyakorlatilag használhatatlanná tette a Note 7-eket, így a tulajdonosoknak nem volt más választásuk, mint hogy visszavigyék a veszélyes készülékeket.
A Note 7 fiaskó súlyos pénzügyi és hírnévbeli károkat okozott a Samsungnak. A vállalat mobilüzletágának nyeresége 98%-kal zuhant, a Credit Suisse becslései szerint pedig a cég összességében mintegy 17 milliárd dolláros veszteséget könyvelhetett el a visszahívás miatt.
(Forrás: Wired, BBC, Wikipedia, Fotó: George Frey/Getty Images)
Vissza a cikkhez