A Nippon Yusen Kaisha (NYK) nevű japán hajóépítő cég szerződést kötött a kínai China Merchants Jinling Shipyard szállítmányozási vállalattal négy LNG-üzemű autószállító tengerjáró hajó elkészítésére. A hajók a távol-kelet és Európa között hozzák és viszik majd a kocsikat.
A hajók érdekessége, hogy LNG (vagyis cseppfolyósított földgáz) üzemű motorjuk különösen tiszta üzemű új konstrukció. A kipufogógáz metántartalmát 50%-kal csökkentették a ma elterjedt típusokéhoz képest, a kéntartalmú vegyületek kibocsátása 99, a nitrogén-oxidoké 96%-kal kisebb, mint a bunkerolajjal üzemelő, hasonló méretű hajóké. Ráadásul az üzemanyagfogyasztás is 40%-kal alacsonyabb lesz a mai LNG-hajókénál, mert a gázmotort hibridtechnológiával egészítették ki. A villamos hajtás azokban a helyzetekben, amikor az óriási gázmotor nem hatékony illetve az akkumulátorba eltárolható veszteségenergiák újrahasznosítása ugyanúgy csökkenti a tengeri hajók fogyasztását is, mint az autókét.
Az NYK a későbbiekben körülbelül 40 további hibrid-LNG hajó építését tervezi ebben az évtizedben, ezek mindegyike 50%-os CO2-kibocsátást jelent majd azokkal a hajókkal szemben, amelyeket leváltanak a szállítmányozási cégeknél. A távolabbi cél pedig a hidrogén- és ammóniaüzemű, zéró emissziós hajók gyártására való átállás, valamikor a 2030-as évek derekán.