Gázüzemű hibridhajó az elektromos autóknak

2021 / 02 / 12 / Rácz Tamás
Gázüzemű hibridhajó az elektromos autóknak
LNG-üzemű járműszállító tengerjáró hajót épít a kínai autóexport zöldebbé tételéhez egy japán cég.

A Nippon Yusen Kaisha (NYK) nevű japán hajóépítő cég szerződést kötött a kínai  China Merchants Jinling Shipyard szállítmányozási vállalattal négy LNG-üzemű autószállító tengerjáró hajó elkészítésére. A hajók a távol-kelet és Európa között hozzák és viszik majd a kocsikat.

A hajók érdekessége, hogy LNG (vagyis cseppfolyósított földgáz) üzemű motorjuk különösen tiszta üzemű új konstrukció. A kipufogógáz metántartalmát 50%-kal csökkentették a ma elterjedt típusokéhoz képest, a kéntartalmú vegyületek kibocsátása 99, a nitrogén-oxidoké 96%-kal kisebb, mint a bunkerolajjal üzemelő, hasonló méretű hajóké. Ráadásul az üzemanyagfogyasztás is 40%-kal alacsonyabb lesz a mai LNG-hajókénál, mert a gázmotort hibridtechnológiával egészítették ki. A villamos hajtás azokban a helyzetekben, amikor az óriási gázmotor nem hatékony illetve az akkumulátorba eltárolható veszteségenergiák újrahasznosítása ugyanúgy csökkenti a tengeri hajók fogyasztását is, mint az autókét.


Hossz: 199.90 m, szélesség: 38 méter. Kapacitás: 7000 személyautó

Turbófeltöltéses Winterthur GD gázmotor kerül az új hajókba

Az NYK a későbbiekben körülbelül 40 további hibrid-LNG hajó építését tervezi ebben az évtizedben, ezek mindegyike 50%-os CO2-kibocsátást jelent majd azokkal a hajókkal szemben, amelyeket leváltanak a szállítmányozási cégeknél. A távolabbi cél pedig a hidrogén- és ammóniaüzemű, zéró emissziós hajók gyártására való átállás, valamikor a 2030-as évek derekán.

Ez is érdekelhet:

Hatalmas tengerjáró vitorlást tervezett egy svéd cég Az Oceanbird alig kisebb, mint egy átlagos konténerszállító-hajó, viszont 90%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.

Először láthatjuk, milyen lehetett a Mayflower hajó vitorlabontása 400 évvel az esemény után, a kiterjesztett és a virtuális valóság technológiáknak köszönhetően korábban sosem látott részletességgel láthatjuk nemcsak a hajót, de legénységét, utasait, és az őket körülvevő környezetet is.

Amszterdamban teljesen elektromossá válik a városi hajózás 2025-re minden turistahajó csendes és füstmentes lesz Amszterdam csatornáin.

 


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.