Ez a 4 legfontosabb kísérlet a Nemzetközi Űrállomáson

2024 / 08 / 08 / Felkai Ádám
Ez a 4 legfontosabb kísérlet a Nemzetközi Űrállomáson
Vakság gyógyítása, hatékonyabb lángok, biobányászat és az izmok öregedése a mikrogravitációban – az ISS-en végzett kutatások sokszor nem csak az űrutazást, egy-egy tudományágat, de akár az emberiség jövőjét is meghatározhatják.

Az ISS (Nemzetközi Űrállomás) hamarosan befejezi működését, de addig is a legénység fontos és komoly munkát végez, amelyben hamarosan ráadásul egy magyar űrhajós is részt vesz:

Amerikai parancsnokkal és indiai pilótával utazik együtt Kapu Tibor az ISS-re, de azt még nem lehet tudni, hogy mikor Az Axiom Space Ax-4 küldésének parancsnoka Peggy Whitson lesz, Kapu Tibor társai pedig egy lengyel és egy indiai űrhajós.

Az állomás indulása óta az asztronauták és kozmonauták több mint 3000 kísérletet hajtottak végre a mikrogravitáció és a fokozott sugárzás hatásainak vizsgálatára az alacsony Föld körüli pályán. Ezek a kísérletek többek között kimutatták, hogy az egerek termékenységi szintje változatlan marad, és tesztelték a holdi talajból készített betont a jövőbeli holdbázisok építéséhez, de meglepő mód kerestek élőlényeket is az állomás külső borításán:

Meglepő helyen keresik az élet nyomait a világűrben: az ISS külső borításán Ha ugyanis mikroorganizmusok képesek életben maradni ebben a környezetben, az azt is jelenti, hogy maga az élet nagy távolságokat szelhet át a világűrben, és juthat el egyik helyről a másikra.

Jelenleg azonban akad négy olyan kísérlet, amelyek nem csak tudományos szempontból fontosak, de hatással lehetnek az emberiség jövőjére is – az összeállításunk alapját a New Scientist cikke szolgáltatta. A képek a NASA-tól származnak.

A rejtélyes kilencedik bolygó talán nem is bolygó, hanem csillag
De akkor miért nem látjuk? – Ez derül ki a cikkünkből.
A Rosalind Franklin rover minden eddiginél mélyebbre ás a Marson
A marsjáró a lehetséges élet nyomait kutatja majd a Marson, ha sikerül elindulnia.