Bár az X57 első repülését az idei évre ígérte a NASA, mostanában már inkább "egy éven belüli" felszállásról hallani. Viszont a projekt nem állt le, a 14 motoros kisgép fejlesztése, ha csúszik is, halad tovább. Ennek illusztrálására az amerikai repülőnapon a NASA közzétett egy grafikát arról, hogyan száll a virtuális égbolton a gép:
Az X57 2x6 kis segédmotorja a szárny belépő élei alatt csak a fel- és leszálláskor segíti a gépet egy kis extra emelőerő termelésével. Haladás közben a légcsavarok lapátjai elegánsan visszahajlanak, a repülőt pedig a két szárnyvégi főmotor légcsavarjai húzzák előre. A fenti képen az látható, hogy a NASA Pleiades nevű szuperszámítógépén futó modellkísérletben milyen nyomásértékek tapasztalhatók a törzsön és a szárnyakon (barna: magas nyomás, sötétkék: alacsony nyomás), illetve milyen légsebesség-értékek mérhetők a hajtómű környezetében (vörös: nagy légsebesség, kék/zöld: kis légsebesség).
A szimulációk eredményei segítik a fejlesztő mérnökcsapatot abban, hogy az első röpképes prototípus megfelelő stabilitással és aerodinamikai képességekkel felvértezve vághasson majd neki a valódi égboltnak.
Ha többet szeretnél megtudni az X57 Maxwellről, a NASA tematikus weboldalán csodás animációkat és videókat találsz!