A kínai Jiangsu Snail Zhixing Technology idén júniusban mutatta be a különleges, napelemekkel felszerelt rollert, amit a napokban megrendezett berlini IFA kiállításra is elhoztak, így volt lehetőségünk közelebbről is megnézni, hogy néz ki egy olyan roller, amit ideális esetben soha nem kell tölteni. Az S80-nak az elejére valamint a padlólapjára is napelemet szereltek, amelyek elegendő kapacitással rendelkeznek ahhoz, hogy időjárástól függően 7-14 óra alatt feltöltsék a 468 Wh-s akkumulátort, ami nagyjából 35 kilométernyi hatótávot tesz lehetővé. Ahogy azt a cég képviselője elmondta, akkor sincs probléma, ha éppen nem süt a nap, hiszen a roller hálózatról is tölthető, igaz, így éppen a legnagyobb előnye veszik oda.
Tény, hogy az Európában 1500 euróért (azaz nagyjából 580 ezer forintért) kapható S80 számos tekintetben alulmarad a Xiaomi, az Aprilia és más gyártók hasonló árkategóriájú rollereivel szemben, hiszen ezek jellemzően 50-70 kilométeres hatótávval rendelkeznek, és a sebességük is jócskán felülmúlja a kínai rollerét, aminek 500 wattos motorja legfeljebb 20 km/h-s sebességet tesz lehetővé. Az S80 ráadásul meglehetősen nehéz is, a tömege eléri a 40 kilogrammot, így a szállítása kevésbé kényelmes, mint a 20-25 kilogrammos rollereké.
Ennek ugyanakkor vannak előnyei is, hiszen a roller már ránézésre is masszív darab, ami akár egy 150 kilogrammos embert is elbír, a rendkívül vastag kerekeinek köszönhetően pedig valószínűleg kényelmesebb közlekedni vele a városban, mint más rollerekkel. Az S80-ból emellett kapható üléssel és csomagtartóval felszerelt változat is, ami már gyakorlatilag inkább elektromos robogó, mint roller. A gyártó extrákkal is bőségesen ellátta a járművet, hiszen a kormányon található digitális kijelzőn kívül (amin a sebességet, a megtett távot valamint az akkumulátor töltöttségét láthatjuk) a rolleren található irányjelző és beépített GPS is, ami a lopással szemben is védi a járművet.
(Fotó: Bobák Áron/Rakéta.hu)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR