Aki Texasban él, és 2021-es vagy újabb Ford F-150 Lightning, Mustang Mach-E, Escape PHEV vagy egy plug-in Lincoln tulajdonosa, izgalmas kezdeményezésben vehet részt: a Ford összeállt egy áramszolgáltatóval, a TXU-val, hogy a vásárlói ingyen tölthessék az elektromos autóikat a közművállalat által meghatározott csúcsidőszakon kívül, legalább 2026 végéig - számolt be a The Verge. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az este hét és másnap délután egy óra közötti, az autójukkal kapcsolatos fogyasztásukat jóváírják a villanyszámlájukon. Ehhez a My Ford Pass alkalmazásban elérhető töltési információkhoz kell hozzáférést biztosítaniuk a TXU-nak, onnantól a tervek szerint minden automatikusan történik.
Amerikában a Ford rögtön második a Tesla mögött az idei első félév értékesítési adatai alapján, igaz, óriási lemaradással, hiszen minden második új EV Tesla, míg a Ford mindössze nyolc százalékon áll. A Mach-E a hatodik, az F-150 elektromos változata a nyolcadik legnépszerűbb ilyen autó. Texas a második legnépesebb állama az USA-nak, harmincmillió fővel, ám a körülbelül nyolcmillió személyautóból mindössze kétszázezer elektromos, és míg Kaliforniában minden negyedik új autó villanyárammal működik, addig ez Texasban csak hat százalék. Mindezek tükrében érthető, hogy a Fordnál kíváncsiak arra, hogy a töltési költségek csökkentése vagy átvállalása milyen hatással van a piacra, különösen, hogy az elmúlt időszakban óvatosabbak lettek az EV-k térhódításával kapcsolatos előrejelzések. Az országban egyébként átlagos közlekedési szokások mellett, egy átlagos ilyen járművel havi hetven dollárt költenek otthoni töltésre a tulajdonosok, a benzines és dízel autók megtankolására körülbelül kétszer ennyit.
Ha figyelembe vesszük, hogy a programhoz csatlakozók még száz dollár készpénzt és kétszázötven dollár további közmű-kedvezményt is kapnak, nem nehéz elképzelnünk, hogy a jövőben nem ajándék pohártartóval és téligumi-szettel, hanem olcsóbb otthoni töltéssel próbálják majd a szalonokba terelni a vásárlókat a kereskedők.
(Fotó: Ford)