A The New York Times már három hete arról számolt be, hogy miután az USA megközelítette a 150 millió beoltottat, elkezdett csökkenni az első oltásukat megkapók száma. A háttérben a Johnson & Johnson vakcina ideiglenes szüneteltetése mellett az áll, hogy arányaiban egyre több a még nem beoltottak közt az olyan ember, aki egyáltalán nem szeretne oltást kapni, vagy nagyon nehezen tud időt találni rá. Április közepén még napi 3.4 millió amerikait oltottak be naponta, ez mostanra 1.8 millióra csökkent.
A Biden-kormány épp ezért szokatlan eszközökhöz nyúlt.
Az Ars Technicán arról olvashattunk, hogy az egyik váratlan partnerük randiappok egy csoportja lesz. Az OKCupidon például külön profil jelvényeket kapnak a beoltottak, és két napig gyakrabban jelenítik meg őket a keresésekben. Emellett a cég állítása szerint az oltás amúgy is előnyt jelent más, társat keresőkkel szemben: tizenöt százalékkal több lájkra, tizennégy százalékkal több találatra és négy és fél százalékkal több üzenetre számíthatnak a COVID fertőzéstől védettek. Az OKCupid mellett a Magyarországon is népszerű Tinder "super like"-okat, oltási pont információkat és egyéb háttéranyagokat biztosít a felhasználói számára. A programban ezek mellett legalább féltucat hasonló szolgáltatás vesz részt, az Ars Technica szerint a szóvivőnek nehezére esett mosolygás nélkül felsorolni azokat.
Ezzel egy időben ingyen taxizással is buzdítják az USA lakosságát az életmentő oltásra: a Reuters arról ír, hogy az Uber és a Lyft négyszer huszonöt, illetve kétszer tizenöt dollár kedvezménnyel viszi az utasait az oltási pontokra. Néhány hete még arról olvashattunk, hogy a Biden-kormány megnehezíti a taxis cégek dolgát, hogy a sofőrjeik alkalmazottak helyett alvállalkozók lehessenek, ám úgy tűnik, hogy a szükség Joe Bidennél is törvényt bont.
(Kép: Unsplash)