Itt a Xiaomi első autója, ami természetesen elektromos

2023 / 11 / 15 / Bodnár Barna
Itt a Xiaomi első autója, ami természetesen elektromos
A kínai okostelefon-gyártó két és fél évvel ezelőtt, 2021 márciusában jelentette be, hogy belép a villanyautópiara, és úgy tűnik, ezt komolyan is gondolta. Az elektromos meghajtású, 5 üléses SU7 sorozatgyártása még 2023 decemberében elindul, 2024 februárjában pedig az első megrendelők már be is ülhetnek az új Xiaomi kocsijukba.

A világ második legnagyobb okostelefon-gyártója értékesítési engedélyt kért első elektromos autójára, a Xiaomi SU7 szedánra Kínában. A vállalat által nyilvánosságra hozott specifikációk és adatok szerint a korábban MS11 kódnéven ismert modellt a Beijing Automotive Industry Holding Co. fogja szerződéses alapon gyártani.

Kínában minden autót jóvá kell hagynia a helyi szabályozó hatóságnak, mielőtt a jármű piacra kerül. Az Ipari és Információs Technológiai Minisztérium (MIIT) minden hónapban közzéteszi a listán lévő járművek adatait, aminek az autógyártók nem mondhatni, hogy örülnek, mivel így nyilvánosságra kerülnek a még be nem mutatott autók képei és adatai. Így derültek ki a Xiaomi SU7 tulajdonságai is, nevezetesen például az, hogy az elektromos kocsi méretei méretei 4997/1963/1455 milliméter, tengelytávja pedig 3000 milliméter. Kétféle, 19, illetve 20 colos felnivel gyártják majd a gumiabroncsok specifikációja pedig 245/45 R19, illetve 245/40 R20 lesz. Az autót a szélvédő mögé beépített lidarral és anélkül is lehet majd rendelni.


Fotó: Xiaomi

Az autóról közzétett képeken egy, a B oszlopon elhelyezett kamera is látható, így

gyanítható, hogy a kocsi arcfelismerő ajtónyitási funkcióval is rendelkezik majd.

Az SU7 elérhető lesz hátsó- és összkerék-hajtású változatban is, előbbi 220 kW-os, míg utóbbi 495 kW maximális teljesítményű motorral lesz felszerelve, az olcsóbb verzió LFP akkumulátorát a BYD, a drágább opció energiaforrását pedig a CATL gyártja. Az autó saját tömege 1980 kilogramm, végsebessége pedig 210 kilométer per óra, a drágább kiadás esetében ezek az adatok 2205 kilogramm és 265 kilométer per óra. A specifikáció szerint az elektromos motor típusa TZ220XS000, gyártója United Automotive Electronics.


Fotó: Xiaomi

Az autó Electronic Toll Collection System, vagyis ETC funkcióval is rendelkezik majd, amely lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy automatikusan, az autó megállítása nélkül fizessék ki az útdíjakat. A kocsit szoftveresen a gyártó saját fejlesztésű, nemrég bemutatott új, HyperOS nevű operációs rendszere működteti majd, csakúgy, mint a cég legújabb, Xiaomi 14 okostelefonjait.

A Xiaomi SU7 sorozatgyártása már 2023 decemberében kezdődik, a kiszállítások pedig 2024 februárjában indulnak. A BAIC pekingi gyárában már most megkezdődött a próbagyártás, és tucatnyi tesztautó gördült le a szalagról. Érdekesség, hogy a gyártó BAIC a Mercedes-Benz részvényese is, 10 százalékos részesedéssel rendelkezik a német autógyártónál.


Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
Ilyen lesz a Kia új elektromos járműve
A PV5 első verzióját már tesztelik, várhatóan 2025-ben jelenik meg.
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Az elektromos autók nem csak elvesznek, hanem adnak is energiát, ha kell
Elektromos autók táplálták energiával az ausztrál villamosenergia-hálózatot egy áramszünet alatt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.