Itt a Xiaomi első autója, ami természetesen elektromos

2023 / 11 / 15 / Bodnár Barna
Itt a Xiaomi első autója, ami természetesen elektromos
A kínai okostelefon-gyártó két és fél évvel ezelőtt, 2021 márciusában jelentette be, hogy belép a villanyautópiara, és úgy tűnik, ezt komolyan is gondolta. Az elektromos meghajtású, 5 üléses SU7 sorozatgyártása még 2023 decemberében elindul, 2024 februárjában pedig az első megrendelők már be is ülhetnek az új Xiaomi kocsijukba.

A világ második legnagyobb okostelefon-gyártója értékesítési engedélyt kért első elektromos autójára, a Xiaomi SU7 szedánra Kínában. A vállalat által nyilvánosságra hozott specifikációk és adatok szerint a korábban MS11 kódnéven ismert modellt a Beijing Automotive Industry Holding Co. fogja szerződéses alapon gyártani.

Kínában minden autót jóvá kell hagynia a helyi szabályozó hatóságnak, mielőtt a jármű piacra kerül. Az Ipari és Információs Technológiai Minisztérium (MIIT) minden hónapban közzéteszi a listán lévő járművek adatait, aminek az autógyártók nem mondhatni, hogy örülnek, mivel így nyilvánosságra kerülnek a még be nem mutatott autók képei és adatai. Így derültek ki a Xiaomi SU7 tulajdonságai is, nevezetesen például az, hogy az elektromos kocsi méretei méretei 4997/1963/1455 milliméter, tengelytávja pedig 3000 milliméter. Kétféle, 19, illetve 20 colos felnivel gyártják majd a gumiabroncsok specifikációja pedig 245/45 R19, illetve 245/40 R20 lesz. Az autót a szélvédő mögé beépített lidarral és anélkül is lehet majd rendelni.


Fotó: Xiaomi

Az autóról közzétett képeken egy, a B oszlopon elhelyezett kamera is látható, így

gyanítható, hogy a kocsi arcfelismerő ajtónyitási funkcióval is rendelkezik majd.

Az SU7 elérhető lesz hátsó- és összkerék-hajtású változatban is, előbbi 220 kW-os, míg utóbbi 495 kW maximális teljesítményű motorral lesz felszerelve, az olcsóbb verzió LFP akkumulátorát a BYD, a drágább opció energiaforrását pedig a CATL gyártja. Az autó saját tömege 1980 kilogramm, végsebessége pedig 210 kilométer per óra, a drágább kiadás esetében ezek az adatok 2205 kilogramm és 265 kilométer per óra. A specifikáció szerint az elektromos motor típusa TZ220XS000, gyártója United Automotive Electronics.


Fotó: Xiaomi

Az autó Electronic Toll Collection System, vagyis ETC funkcióval is rendelkezik majd, amely lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy automatikusan, az autó megállítása nélkül fizessék ki az útdíjakat. A kocsit szoftveresen a gyártó saját fejlesztésű, nemrég bemutatott új, HyperOS nevű operációs rendszere működteti majd, csakúgy, mint a cég legújabb, Xiaomi 14 okostelefonjait.

A Xiaomi SU7 sorozatgyártása már 2023 decemberében kezdődik, a kiszállítások pedig 2024 februárjában indulnak. A BAIC pekingi gyárában már most megkezdődött a próbagyártás, és tucatnyi tesztautó gördült le a szalagról. Érdekesség, hogy a gyártó BAIC a Mercedes-Benz részvényese is, 10 százalékos részesedéssel rendelkezik a német autógyártónál.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.