Utoljára talán a kihajtható okostelefonok első generációjánál fordult elő, hogy a termékek annyira megbízhatatlanok voltak, hogy az azokat tesztelő újságíróknál is rendkívül gyakran elromlottak. Most úgy tűnik, hogy egyes Western Digital és SanDisk külső SSD meghajtókkal ugyanez a helyzet. A The Verge-nél arról írtak két hete, hogy három terabájtnyi adatot veszítettek el, miután az a meghajtó is olvashatatlanná vált, amelyet egy korábbi, szintén hibás eszköz helyett kaptak a gyártótól. A portálon már májusban figyelmeztették az olvasókat, hogy gond van a SanDisk Extreme SSD-kkel, amit a vállalat egy szoftverfrissítéssel szeretett volna orvosolni, miközben leárazva forgalmazta az érintett kütyüket. Úgy tűnik, a probléma augusztusra sem oldódott meg, és ami még aggasztóbb, a WD nem válaszol a sajtó kérdéseire, csak hangsúlyozza, hogy komolyan veszi a vásárlói panaszokat.
Az Ars Technicán közben arról olvashatunk, hogy egy kaliforniai férfi beperelte a SanDisket korábban felvásárló WD-t a fenti problémák miatt. Nathan Krum célja, hogy osztályos keresetként minden vásárlót kártalanítson a cég. Ráadásul a lapnál szintén belefutottak a meghajtókkal kapcsolatos hibákba: egy kollégájuknál, miután félig megteltek adattal az SSD-k, elkezdtek hibaüzeneteket megjeleníteni, majd az újracsatlakoztatás után formázatlannak és üresnek tűntek.
A WD állítása szerint már nem árul hibás termékeket, a korábbiak közül pedig a SanDisk Extreme Portable 4TB (SDSSDE61-4T00), SanDisk Extreme Pro Portable 4TB (SDSSDE81-4T00), SanDisk Extreme Pro Portable 2TB (SDSSDE81-2T00), SanDisk Extreme Pro Portable 1TB (SDSSDE81-1T00), Western Digital My Passport 4TB (WDBAGF0040BGY) modellek voltak érintettek, a perben azonban az 500 GB-os meghajtókat is említik. Ezek a termékek Magyarországon is kaphatóak, van köztük, amely százezer forintnál is többért, érdemes lehet megvárni az ügy fejleményeit, mielőtt pótolhatatlan adatokat bíznánk azokra.
(Borítókép: Tony Webster/Wikimedia Commons)