A Tinder a lenagyobb nemzetközi társkereső alkalmazás, a világ 197 országában több mint 75 millió aktív felhasználóval rendelkezik. A szoftver által nyújtott partnerkeresési alapszolgáltatás jelenleg ingyenes, a felhasználók plusz költség ellenében viszont olyan egyéb prémium funkciókat érhetnek el, amelyek előnyt jelenthetnek számukra, például az általuk preferált szingli nők, vagy férfiak nagyobb valószínűséggel találnak rájuk az alkalmazásban böngészve, mint azokra, akik csak a Tinder ingyenes verzióját használják.
Mark Van Ryswyk, a Tinder termékigazgatója egyelőre semmilyen részletet nem árult el arról, az új, meglehetősen drágának mondható, 500 dolláros (körülbelül 170 ezer forintos) Vault nevű előfizetés pontosan milyen extrákat fog nyújtani. Van Ryswyk azt mondta, azt vizsgálják, hogy tudnák még hatékonyabbá tenni a Tindert, és arra is rámutatott, hogy a The League nevű exkluzív társkereső heti 1000 dolláros (mintegy 340 ezer forintos) ára ellenére is sikeresnek bizonyult. Valószínűleg az új funkció fejlesztése iránti igény a Tinder bevételével is összefüggésben van, ugyanis a randiapp-óriás 2022 utolsó negyedévében bejelentette a cég fennállása óta előforduló legelső visszaesését. Valószínűleg ez van amögött is, hogy a Tinder anyacége, a Match Group munkaerő-állományának 8 százalékát leépítette, és kibővítette a Tinder idei ütemtervét, amely részeként az új prémium előfizetést is beveztheti majd.
A Tinder Vault tesztelése nem könnyű feladat egy olyan időszakban, amikor a felhasználók egyre ártudatosabbak, és ahol csak lehet, csökkentik a költségeiket, hogy megbirkózzanak a magas inflációval és áremelkedésekkel. Van Ryswyk azt mondja, ennek ellenére a The League tagjai körében nem volt érezhető a visszaesés, ami azt mutatja, hogy a randevúzni vágyók bizonyos csoportja - akiket a vezető "elkötelezett randizóknak" nevezett - ellenálló a gazdasági viszonyokkal szemben.
A Tinder az új funkció bevezetése mellett azt is fontolgatja, hogy heti előfizetési opciót tegyen elérhetővé a Tinder Plus szolgáltatásra azoknak, akik esetleg nem akarják egy teljes hónapig vagy évig használni a prémium hozzáférést.
Az ultra-prémium funkció tesztüzeme egyébként egybeesik a cég eddigi legnagyobb arculatváltásával is. A sokak által csak egyéjszakás kalandokat kínáló alkalmazásként ismert Tinder megpróbálja megváltoztatni a megítélését, és nemrég elindította első marketingkampányát, amelyben azt hangsúlyozza, hogy a tinderes randikból hosszú távú kapcsolatok is kialakulhatnak.
(Borítókép: Getty Images/CreativeDesignArt)