Jövő januárban indul első útjára a világ legnagyobb luxushajója

2023 / 12 / 11 / Bodnár Barna
Jövő januárban indul első útjára a világ legnagyobb luxushajója
Az Icon of the Seas hivatalosan 2024. január 27-én mutatkozik be, az utasok egy Miami és a Karib-tengeri szigetek közötti körúton élvezhetik majd először a 250 ezer tonnás, 365 méter hosszú óriáshajó kényelmét.

A Royal Caribbean hatalmas luxushajóját valójában már idén júniusban tengerre bocsátották, az Icon of the Seas ekkor teljesítette ugyanis első tesztútját a finn Turku hajógyárból indulva. Jövő januárban azonban már utasokkal együtt szeli majd az óceánt, ekkor a nagyközönség a hajó tiszteletet parancsoló méretei mellett az Icon of the Seas által kínált példátlan kényelmet is megtapasztalhatja majd.

A közel 10 ezer vendég és személyzet befogadására képes hajó gyakorlatilag egy all-inclusive üdülőhely, vidámpark és szálloda egyszerre. A luxushajó 20 különböző fedélzettel rendelkezik, amelyekből 18 áll majd az utasok rendelkezésére, akik unatkozni valószínűleg nem fognak, a vízi járművön ugyanis a több mint 40 éttermen és báron kívül van hét darab medence, vízi vidámpark, színház, sőt, még egy Central Park-nak nevezett terület is, ahol fákkal és kávézókkal szegélyezett zöldövezetben sétálhatnak a vendégek. A hajó 2350 fős legénységének is lesz saját "kerülete", olyan kényelmi szolgáltatásokkal, mint például a játékterem és fodrászat. A hajón ezen kívül még hét különböző hangulatú kerület található, valamint 2805 kabin, amelyekben összesen 7600 vendég fér majd el. Az utasok 28 különböző szobatípus közül választhatnak, beleértve a panorámateraszos „Napnyugta” lakosztályokat, illetve az akár hatfős családokat is befogadni képes apartmanokat.

A legnagyobb lakosztály a fedélzeten a háromszintes, 164 négyzetméteres "Ultimate Family Townhouse" lesz, amely saját mozival, ping-pong asztallal, karaoke berendezéssel és az emeletek közötti csúszdával is rendelkezik. A luxusapartmanban akár nyolc ember is lakhat, ha kifizeti a hetente körülbelül 75 ezer dolláros (26 és fél millió forintos) bérleti díjat.

Az Icon másik különlegessége a fedélzetén lévő, gigantikus vízi park. A Category 6 nevű létesítményben hat rekordméretű vízicsúszda található, köztük a legmagasabb, hajó fedélzetén lévő csúszda a világon. Van itt ezen kívül egy szabadeséses csúszda is, valamint egy tutajszerű csúszda, amelyet egyszerre akár négy vendég is igénybe vehet. Ha vízből még mindig nem lenne elég, a hajón hét medence és kilenc pezsgőfürdő is található, köztük a 15. fedélzeten lévő, több mint 150 ezer liter vizet tartalmazó Royal Bay, vagyis „Királyi Öböl”.

A strandoláson kívül más módon is szórakozhatnak majd a vendégek, a hajót üzemeltető Royal Caribbean ugyanis 75 különböző előadót és zenekart szerződtetett, az Absolute Zero elnevezésű jégarénában olimpiai szintű korcsolyázók adnak majd műsort, az AquaTheaterben pedig búvárok, robotok és gördeszkások mutatványait nézhetik meg az utasok. A Royal Theater nevű létesítményben egy 16 tagú zenekar kíséri majd az olyan színházi előadásokat, mint például az Óz, a nagy varázsló.

A hajót építő, finn Meyer Turku vállalat szerint a tervezés során különös hangsúlyt fektetettek a környezetvédelemre is. Az LNG-vel, vagyis cseppfolyósított földgázzal hajtott Icon of the Seas üzemanyagcellás technológiával, szárazföldi áramcsatlakozásokkal és hulladékhő-visszanyerő rendszerekkel van felszerelve, amelyek akár 3 MW extra energiát is képesek szolgáltatni a hajó számára. Ezen kívül a víz alatti burkolatot olyan technológiával látják el, amely mikroszkopikus buborékok millióinak előállításával csökkenti a vízi jármű súrlódási ellenállását.

A luxushajón a legolcsóbb jegy egy 7 éjszakás utazásra jelenleg körülbelül 1600 dollárba (mintegy 560 ezer forintba) kerül, ebben azonban nincs benne a szoba ára, és az egyéb költségek sem.

(Képek és videó: Royal Caribbean)


Egymillió elektromos töltőállomáshoz nyújt hozzáférést a Bosch
Egymillió elektromos töltőállomáshoz nyújt hozzáférést a Bosch
Egy applikáción keresztül egyszerűbbé válik a töltőállomás-hálózat használata.
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.