Mindenki sejtette, hogy valami furcsa vicc szemtanúja, amikor 2018 decemberében a Tesla "károsanyag-kibocsátási teszt módot" telepített az autóiba. Arra viszont valószínűleg kevesen számítottak, hogy ez a megoldás valójában hat fing hangot játszik le az autó belső terében, ha elforgatjuk a kormányt vagy indexelni kezdünk. Amikor egy Twitter felhasználó azt javasolta, hogy távolról, a mobil alkalmazásból még jobb volna beküldeni pár szellentést a kocsiba, amikor épp a feleségünk autózik valamerre, Elon Musk, a cég vezérigazgatója csak annyit válaszolt: "Ok.".
A The Verge karácsony második napján arról számolt be, hogy az idei ünnepi frissítés csomag ezt a nélkülözhetetlen üzemmódot is tökéletesíti: amellett, hogy az autók interfészét finomhangolták, és bekerült pár új játék a parkolás közben játszható programok közé, a "boombox"-szal az autó külső hangszóróit is birtokba vehetjük. Ezekre a cikk szerint azért volt szükség, mert az elektromos autók lényegesen kisebb zajjal közlekednek, mint a belső égésű motorral működők, ami majdnem mindenki szerint előny - kivéve a figyelmetlen gyalogosokat.
Ha már ott vannak azok a hangszórók, a Teslák nem csak unalmas alapzajok lejátszását teszik lehetővé: mostantól a zenelejátszónk kihangosítása mellett beállíthatjuk, hogy milyen hangot sugározzon a kocsi, ha haladunk, dudálunk vagy távoli önvezető módban épp felénk tart a Teslánk. Akinek a beépített hangok, mint a taps, a La Cucaracha vagy az emlegetett fingás nem jönnek be, egy pendrive-val öt sajátot is feltölthet az autó "boombox" könyvtárába.
Egy-egy ilyen akció, amellett, hogy teljesen öncélúnak és őrültnek tűnik, arra biztosan jó, hogy emlékeztesse a közönséget arra, hogy a Teslák, más modern autókhoz hasonlóan, még tudnak új dolgokat tanulni, miután kigurultak a szalonból.
(Borítókép: Tesla)