Katasztrófa-elhárító elektromos autót épített a Nissan

2020 / 10 / 01 / Rácz Tamás
Katasztrófa-elhárító elektromos autót épített a Nissan
A Re-Leaf legfontosabb szuperképessége, hogy akkumulátora áramforrásul szolgálhat a mentőeszközök számára.  

Az elektromos autók nyilvánvaló előnyük, a lokális emissziótól mentes haladás mellett számos olyan szolgáltatást is hoztak az autózásba, amelyet a hagyományos technika nem vagy csak nehezen volt képes nyújtani. A hétköznapi villanyautóknál ilyen például az előfűtés vagy előhűtés képessége, akár a zárt garázsban is.

A Nissan most egy régóta ismert lehetőséget aknázott ki innovatív módon. A kétirányú energiaforgalomra (hálózat -> autó vagy autó ->hálózat) képes Leaf modell mobil konnektorként is használható, így egy elektromos vészhelyzeti mentőjármű nagy teljesítményű akkumulátora akár több tíz kilowattos teljesítményigényű gépeket is el tud látni energiával.

A RE-LEAF 1 nevét az angol relief (felmentés, megkönnyebbülés, megnyugvás) szóból kapta A kocsit megemelték és nagyobb kerekeket raktak alá, hogy ne akadjon el a törmelékkel borított utcákon. A legfontosabb változtatás azonban a kocsira szerelt konnektorok sora, melyekkel szinte bármilyen, 110-230 voltos váltóárammal működő eszköz üzemeltethető. Világítás, egészségügyi eszközök, tűzoltósági mentőberendezések, szerszámok: ha a hálózatban nincs is áram, a Re-Leafről néhány órán át lehet működtetni ezeket.

Sajnos a Nissan Re-Leafre és a hozzá hasonló járművekre valószínűleg egyre nagyobb szükség lesz szerte a világban. A Világbank jelentése szerint 2000 és 2017 között a természeti katasztrófák és a klímaváltozás következtében fellépő káresemények okozták Európa áramkimaradásainak 37, az USA áramszüneteinek 44 százalékát. Az áramszolgáltatás visszaállítása a tapasztalatok szerint ilyenkor általában 24-48 órát vesz igénybe, ez idő alatt a térségben a mentőcsapatok csak vészgenerátorokat használhatnak.

A nagyobb, 62 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt Nissan Leaf egy átlagos európai háztartást hat napig lenne képes ellátni energiával. A Nissan kiszámolta, mire lenne elég ez az energia a katasztrófa-elhárító Re-Leafben néhány tipikus mentőeszköz használata során:

elektromos bontókalapács – 24 óra – 36kWh
szellőztetőventilátor – 24 óra – 21.6kWh
tízliteres elektromos vízforraló – 24 óra – 9.6kWh
mobil lélegeztetőgép – 24 óra – 3kWh
100 watt összteljesítményű LED-reflektor – 24 óra – 2.4kWh


H71M Hall-hatású tolóhajtómű – igazi áttörés a NASA szökési sebességet elérő ionhajtóműve
H71M Hall-hatású tolóhajtómű – igazi áttörés a NASA szökési sebességet elérő ionhajtóműve
Az ionmeghajtás technológiáját eddig kisebb műholdak űrbeli navigálására használták, most azonban a NASA új hajtóművével igazi űrhajók is működtethetőek vele, és elérhető a bolygóközi utazás is.
Megjelent a legmikróbb mikromobilitási eszköz
Megjelent a legmikróbb mikromobilitási eszköz
De vajon sikerül-e forradalmasítania a sétálást a görcipőnek, ami készítői szerint olyan, mintha egy mozgó járdán haladnánk?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.