Katasztrófa-elhárító elektromos autót épített a Nissan

2020 / 10 / 01 / Rácz Tamás
Katasztrófa-elhárító elektromos autót épített a Nissan
A Re-Leaf legfontosabb szuperképessége, hogy akkumulátora áramforrásul szolgálhat a mentőeszközök számára.  

Az elektromos autók nyilvánvaló előnyük, a lokális emissziótól mentes haladás mellett számos olyan szolgáltatást is hoztak az autózásba, amelyet a hagyományos technika nem vagy csak nehezen volt képes nyújtani. A hétköznapi villanyautóknál ilyen például az előfűtés vagy előhűtés képessége, akár a zárt garázsban is.

A Nissan most egy régóta ismert lehetőséget aknázott ki innovatív módon. A kétirányú energiaforgalomra (hálózat -> autó vagy autó ->hálózat) képes Leaf modell mobil konnektorként is használható, így egy elektromos vészhelyzeti mentőjármű nagy teljesítményű akkumulátora akár több tíz kilowattos teljesítményigényű gépeket is el tud látni energiával.

A RE-LEAF 1 nevét az angol relief (felmentés, megkönnyebbülés, megnyugvás) szóból kapta A kocsit megemelték és nagyobb kerekeket raktak alá, hogy ne akadjon el a törmelékkel borított utcákon. A legfontosabb változtatás azonban a kocsira szerelt konnektorok sora, melyekkel szinte bármilyen, 110-230 voltos váltóárammal működő eszköz üzemeltethető. Világítás, egészségügyi eszközök, tűzoltósági mentőberendezések, szerszámok: ha a hálózatban nincs is áram, a Re-Leafről néhány órán át lehet működtetni ezeket.

Sajnos a Nissan Re-Leafre és a hozzá hasonló járművekre valószínűleg egyre nagyobb szükség lesz szerte a világban. A Világbank jelentése szerint 2000 és 2017 között a természeti katasztrófák és a klímaváltozás következtében fellépő káresemények okozták Európa áramkimaradásainak 37, az USA áramszüneteinek 44 százalékát. Az áramszolgáltatás visszaállítása a tapasztalatok szerint ilyenkor általában 24-48 órát vesz igénybe, ez idő alatt a térségben a mentőcsapatok csak vészgenerátorokat használhatnak.

A nagyobb, 62 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt Nissan Leaf egy átlagos európai háztartást hat napig lenne képes ellátni energiával. A Nissan kiszámolta, mire lenne elég ez az energia a katasztrófa-elhárító Re-Leafben néhány tipikus mentőeszköz használata során:

elektromos bontókalapács – 24 óra – 36kWh
szellőztetőventilátor – 24 óra – 21.6kWh
tízliteres elektromos vízforraló – 24 óra – 9.6kWh
mobil lélegeztetőgép – 24 óra – 3kWh
100 watt összteljesítményű LED-reflektor – 24 óra – 2.4kWh


1 éves ROADSTER előfizetés + Renoir – A Festő és Modelljei kiállítás páros belépőjegy: 12 990 Ft
Válassz egyet a ROADSTER magazin szuper előfizetési ajánlatai közül!
Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A két új, kifejezetten európai piacra szánt elektromos autó két éven belül kereskedelmi forgalomba kerül a gyártó ígérete szerint.
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Két darab, hidrogént fogyasztó, vízpárát eregető busz indult el próbaüzemben, hat magyar város közlekedésében próbálják ki őket.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.