Kellene egy ingyen tévé, ha a hozzá járó plusz képernyőn folyton reklámok mennének?

2023 / 05 / 07 / Pőcze Balázs
Kellene egy ingyen tévé, ha a hozzá járó plusz képernyőn folyton reklámok mennének?
Iparági pletykák szerint a Pluto TV nevű streaming szolgáltatás egyik alapítója azzal forgatná fel a televíziózást, hogy egy egész készüléket adna a nézőknek ingyen, ha cserébe bármikor mutathat nekik reklámokat.

Az hosszú ideje nyílt titok, hogy a tévékészülékek gyártói már nem csak abból élnek, hogy eladják nekünk a dobozt, majd türelmetlenül várják, hogy pár év múlva betévedjünk egy boltba az újabb modellért. A Vizio egyik vezetője egy podcastben beszélt arról néhány éve, hogy a "vérre menő", mindössze hat százalékos profitrátával működő szektorban muszáj plusz bevételeket találni, hogy ne legyenek még drágábbak a televíziók. Ilyen a hirdetések célzásához szükséges információk értékesítése is, hiszen egy-egy reklámozónak hasznos tudnia, hogy reggeltől estig valóságshow-k futnak-e egy lakásban, vagy operaközvetítéseket és Netflix-dokumentumfilmeket néznek az ott lakók. A Vizio technológiai igazgatója akkor azt is aláhúzta, hogy ők "csak azt látják, ami a tévé üvegén megjelenik", azaz nem a beépített mikrofonnal vagy kamerával figyelnek meg minket - és ezzel azóta már több hasznot termelnek, mint a készülékértékesítéssel. A The New York Times ugyan külön összeállítást közölt arról, hogy hogyan kapcsolhatjuk ki, hogy a Samsung, az LG, vagy épp a Sony tévénk értékesítse a tévénézési szokásainkat, viszont ha valakit mindez egyáltalán nem zavar, úgy tűnik, rövidesen szintet léphet,

és egy teljes ajándék készülékre számíthat, ha elviseli a vele együtt érkező "reklámképernyőt".

A The Verge cikke szerint az idehaza ismeretlen, de a szomszédos Ausztriában már elérhető ingyenes streaming platform, a Pluto TV egyik alapítója, Ilya Pozin ugyanis épp ezen dolgozik. Teevee Corporation nevű cége egy televíziót, egy soundbar formátumú hangszórót, és egy második képernyőt adna az ügyfeleinek - utóbbi olyan magas lenne, mint egy mobiltelefon, és olyan széles, mint a teljes képernyő. Hirdetések mellett az időjárás, a hírek és sporteredmények jelennének meg rajta. Magáról a tévéről egyelőre nem tudni semmit, azon kívül, hogy nem okostévé lenne, hanem olyan streaming kütyüket lehetne hozzá csatlakoztatni, mint az Amazoné, vagy az itthon kevéssé ismert Rokué.

Mindehhez persze először is az kell, hogy többet kereshessenek a reklámok sugárzásán és az információk értékesítésén, mint amennyibe a készülék és a mögötte lévő rendszer gyártása, terjesztése és üzemeltetése kerül. Ez nem tűnik egyszerű feladatnak: egy olyan óriás, mint a Meta is átlagosan mindössze negyven-ötven dollárt keres évente egy felhasználóján. Igaz, ha csak az Egyesült Államokat és Kanadát nézzük, ott a globális átlag öt-hatszorosát termelik meg, ami már szinte a legolcsóbb tévék árszintje. Vagyis elméletileg nem kizárt, hogy értelme legyen egy ilyen üzleti modellnek, de egyáltalán nem biztosított a sikere. A hirdetéseket árusító és megjelenítő szoftverek fejlesztésétől és népszerűsítésétől a készülékek előfinanszírozásáig és terjesztéséig sokkal több a kérdés, mint a válasz a Tellyvel kapcsolatban. Az viszont biztos, hogy a streaming szolgáltatások folyamatosan árat emelnek, miközben a háztartásoknak egyre kevesebb a pénzük - Amerikában már minden ötödik új Netflix-előfizető inkább kevesebbet fizet, de cserébe elviseli a reklámokat. Egyelőre a saját tévéjén, nem egy plusz képernyőn.

(Borítókép: Rubenz Arizta/Unsplash)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.