Két évtized után először szállt fel brit fejlesztésű új légi jármű

2022 / 10 / 03 / Bobák Zsófia
Két évtized után először szállt fel brit fejlesztésű új légi jármű
A Vertical Aerospace bejelentése szerint az eVTOL-juk tesztútja az első olyan alkalmat jelenti hosszú idő után, amikor brit cég új fejlesztésű légi járműve emelkedett a magasba.

Nagy-Britannia a légi járművek gyártásának élvonalába tartozott hosszú ideig, az országban gyártott rengeteg különböző típusú repülőgép közé tartozott többek között a Geoffrey de Havilland repülőgéptervező nevéhez köthető Mosquito, ami a szövetséges hatalmak egyik legfőbb éjszakai bevetésekre küldött gépévé vált a második világháború során, vagy a Havilland Comet, a szintén de Havilland által fejlesztett gép, ami az első sorozatban gyártott sugárhajtású utasszállító repülőgép volt a világon, de ide sorolható a Vickers Viscount is, ami az első légcsavaros gázturbinás utasszállító repülőgép volt.

Az országban azonban az elmúlt években visszaesett a saját fejlesztésű és gyártmányú gépek száma, olyannyira, hogy a Flight Global 2006-ban már a kereskedelmi repülőgép-gyártás végét vizionálta és arról számolt be, hogy a nemzet az utasszállítók fejlesztésének tekintetében kispadra került. Ez a helyzet indokolja egy brit eVTOL gyártó vállalat, a Vertical Aerospace szeptember 26-ai bejelentését, ami szerint a legújabb gépük tesztje az első alkalmat jelenti húsz év óta, mikor egy brit cég új repülőgépe emelkedett a magasba.

A cég eVTOL-ja, a VX4 egyelőre nem automata üzemmódban, hanem pilótával repült,

később pedig, a megfelelő engedélyek beszerzése után, légitaxi szolgáltatás indítását tervezik vele. A gép négy utas szállítására lesz alkalmas, 160 kilométer hatótávval, 240 km/h átlagsebességgel és a 300 km/h-át is meghaladó maximális sebességgel.

A cég tervei szerint van rá esély, hogy 2025-re megkapják a hatóságoktól a zöld utat a légitaxi munkába állításához és a mostani teszt is az ide vezető út egy lépését jelentette, bár a gép egyelőre még a talajhoz volt erősítve biztonsági okokból a repülés időtartama alatt. A tesztet még két másik követi majd, a következő alkalommal már 15 méteres magasságban, azután jóval magasabban, 1500-3000 méteren végezve a manővereket, ami meghaladja a legtöbb eVTOL képességeit, amelyek ennél alacsonyabb repülésre vannak optimalizálva.

A Vertical Aerospace gépe, annak ellenére, hogy a tesztelése még csak most zajlik, már rendkívül népszerű a vállalatok körében és számos helyről érkezett rá megrendelés, többek között az American Airlines és a Virgin Airlines is vásárolt belőle néhány példányt.

(Fotó: Vertical Aerospace)


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.