A francia SNA Perle 2020 júniusában lángra kapott, miközben a touloni kikötőben tartózkodott és a tűz 14 órán át tombolt a fedélzetén, jelentős károkat okozva a jármű szerkezetében. A francia haditengerészet atomtengeralattjáróján éppen karbantartási munkák zajlottak, mikor a szerencsétlenség történt, így a meghajtást biztosító nukleáris erőmű, a torpedók és más felszerelések nem voltak a tengeralattjárón, valamint a Perle hátsó szakasza is többé-kevésbé jó állapotban maradt, ezért a haditengerészet bonyolult, de működőképes tervet alkotott a megmentésére: összefoltozták egy másik tengeralattjáróval, hogy új életet adjanak neki.
A művelet komplex jellegét a munkáért felelős Naval Group által közzétett számok fejezik ki legjobban, a projekten:
A cég leírása szerint a tengeralattjáró károsodott felét egy, már korábban leszerelt atom-tengeralattjáró, az SNA Saphir első szakaszával kombinálták, amihez mindkét járművet először elvágták, majd óvatosan a helyükre szállították és összehegesztették, a belső fedélzetet rekonstruálták és a kábeleket csatlakoztatták. A szerelés végeztével a tengeralattjáró újra készen állt a használatra és első merülési tesztjét májusban meg is tartották Toulonban.
Az új életre kelt SNA Perle-t a régihez hasonlóan torpedókkal is ellátják, ezúttal azonban nem a korábbi verziókkal, az DTCN F17-esekkel szerelik fel, hanem az utódjuknak készült F21-es típusokkal. A tengeralattjárót 2028-ig tervezik szolgálatban tartani.
(Fotó: Naval Group)