Kettévágtak két atom-tengeralattjárót és egy újat építettek belőlük

2023 / 07 / 13 / Bobák Zsófia
Kettévágtak két atom-tengeralattjárót és egy újat építettek belőlük
Egy francia nukleáris meghajtású tengeralattjáró egyik fele a lángok martalékává vált 2020-ban, de egy speciális "operáció" megmentette a pusztulástól.

A francia SNA Perle 2020 júniusában lángra kapott, miközben a touloni kikötőben tartózkodott és a tűz 14 órán át tombolt a fedélzetén, jelentős károkat okozva a jármű szerkezetében. A francia haditengerészet atomtengeralattjáróján éppen karbantartási munkák zajlottak, mikor a szerencsétlenség történt, így a meghajtást biztosító nukleáris erőmű, a torpedók és más felszerelések nem voltak a tengeralattjárón, valamint a Perle hátsó szakasza is többé-kevésbé jó állapotban maradt, ezért a haditengerészet bonyolult, de működőképes tervet alkotott a megmentésére: összefoltozták egy másik tengeralattjáróval, hogy új életet adjanak neki.

A művelet komplex jellegét a munkáért felelős Naval Group által közzétett számok fejezik ki legjobban, a projekten:

  • 300 ember dolgozott
  • összesen 100 000 órányi mérnöki
  • és 250 000 órányi ipari munkával
  • több mint 2000 tervet készítettek a folyamat során
  • 120 elektromos kábelt csatlakoztattak újra
  • és egymillió munkaórába telt a javítási és karbantartási feladatok kivitelezése

A cég leírása szerint a tengeralattjáró károsodott felét egy, már korábban leszerelt atom-tengeralattjáró, az SNA Saphir első szakaszával kombinálták, amihez mindkét járművet először elvágták, majd óvatosan a helyükre szállították és összehegesztették, a belső fedélzetet rekonstruálták és a kábeleket csatlakoztatták. A szerelés végeztével a tengeralattjáró újra készen állt a használatra és első merülési tesztjét májusban meg is tartották Toulonban.

Az új életre kelt SNA Perle-t a régihez hasonlóan torpedókkal is ellátják, ezúttal azonban nem a korábbi verziókkal, az DTCN F17-esekkel szerelik fel, hanem az utódjuknak készült F21-es típusokkal. A tengeralattjárót 2028-ig tervezik szolgálatban tartani.

(Fotó: Naval Group)


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.