Kevesebb, mint egy kiló hidrogénnel tett meg kétezer-ötszáz kilométert egy autó

2023 / 07 / 06 / Bobák Zsófia
Kevesebb, mint egy kiló hidrogénnel tett meg kétezer-ötszáz kilométert egy autó
A jármű Guinness rekordot döntött, de egyelőre nem dobják piacra.

A holland Delfti Műszaki Egyetem hallgatói csapata rekordot döntött saját építésű, hidrogén meghajtású járművével és sikerült túlszárnyalniuk az előző csúcstartó, az ARM Engineering eredményét, amelyet a francia cég 2022-ben ért el. Az előző rekordot egy átalakított Renault Zoe modellel kivitelezték egy franciaországi versenypályán, ahol három napon át, kora reggeltől késő estig hajtottak a sofőrök egymást váltva az autóval, míg elérték a kívánt teljesítményt és végül 2055,68 kilométert tettek meg egy feltöltéssel az üzemanyagcellás járművel.

Az Eco-Runner Team Delft autója néhány száz kilométerrel tovább haladt ennél és 2488,456 kilométerre jutott kevesebb mint egy kilogramm hidrogént felhasználva. A kísérlet ez esetben is több napot vett igénybe és június 23-án reggel kilenc órától június 26-ának reggeléig tartott a németországi Immendingen pályán. Eközben 11 csapattag vezette a járművet, két órás turnusokban összesen 71,5 órán át. Az Eco-Runner XIII prototípus ezzel a teljesítménnyel jelenleg a leghatékonyabb hidrogén meghajtású autónak (vagyis autó prototípusnak) számít, de a járművet kifejezetten ennek a célnak eléréséhez optimalizálták, a külalak és kényelem másodlagos szerepet játszott a tervezés során.

Az egyedi megjelenésű autó előző verziói még csak három kerékkel rendelkeztek, de később egy negyediket is kapott, a külső borítás viszont az évek során hasonlóan egyedi maradt, bár az első modellektől eltérően az elmúlt évek fejlesztései már valamivel autószerűbb külsőt kölcsönöztek az Eco példányainak. Az autó hossza lecsökkent, a kabin kiemelkedőbbé vált és a különböző változatok egyre nagyobb távot tudtak megtenni egy feltöltéssel. A járművet így sem egyszerű vezetni, a miniben ugyanis alig van hely egy felnőtt ember számára és a maximális sebessége sem éri el egy hagyományos autó szintjét: az Eco-Runner XIII csak 45 km/h-ás sebességgel tud haladni.

Az utcákon tehát nem fognak egyelőre megjelenni a XIII prototípus tömeggyártott utódai, a TU Delft csapata azonban tovább dolgozik a hidrogénes meghajtás fejlesztésén. Elmondásuk szerint az autók mindenképpen változás előtt állnak és fejlődniük kell, ez az evolúció pedig nem csak a meghajtás módját foglalja majd magában, hanem a hatékonyságot is.

(Fotó: Eco-Runner Team Delft/Getty Images)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Az autós GPS-ek őse magnószalagokon tárolta a térképeket és iránytűre hagyatkozott műholdak helyett
Az autós GPS-ek őse magnószalagokon tárolta a térképeket és iránytűre hagyatkozott műholdak helyett
Az Etakot a nyolcvanas évek közepén dobták piacra, mai szemmel nézve horrorisztikus összegért.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.