Az Ars Technica emlékeztet, hogy tavaly novemberben egyszer már indult egy szűkebb körű ilyen program, akkor öt, sérülésmentes Bolt kigyulladása miatt. A programot idén nyáron további sorozatokra terjesztették ki. Két komponens együttes hibája okozza a problémát, ami zárlathoz, majd tűzhöz vezethet. Eddig összesen tíz ilyen esetről tud a gyártó.
Az akkumulátorok készítője az LG Chem, akikkel már 2008 óta dolgozik a GM. A TechCrunch szerint náluk készültek a Hyundai szintén visszahívott modelljeinek energiatárolói is, de egy hozzájuk köthető Volkswagen is bajba került nemrég Hollandiában. A cikk szerint a jövőben a német gyár és a Tesla is áttér az LG zacskós megoldása helyett az ellenállóbb prizmatikusra.
A GM le fogja cserélni az összes hibás akkut, ami nagyjából egymilliárd dollárjukba fog kerülni. Erre rájön még nyolcszázmillió dollár, ami a tavaly novemberi, eredeti visszahívási program költsége. Az autógyártó az előbbi összeget szeretné behajtani az LG-n. Az akkumulátorok az elektromos autók legköltségesebb komponensei, kWh-nként nagyjából ötvenötezer forintba kerülnek a gyártóknak; a Bolt akkuja hatvanhat kWh-s. A hírre a GM és az LG Chem részvényei is veszítettek értékükből - de az Ars Technica emlékeztet, hogy van olyan kutatás, amely szerint a belsőégésű motorral működő autók gyakrabban gyulladnak ki, mint az elektromosak. Igaz, a kutatást a Tesla publikálta, és a londoni tűzoltók ennek az ellenkezőjére jutottak.
(Borítókép: Chevrolet)