Az elektromos autózásra való átállás nem egyszerű dolog, tempója nagyban függ a töltési infrastruktúra kialakításának folyamatától. Ugyanakkor viszont egy konnektort a fejlett világban bárhol lehet találni, az elektromos hálózat mindenhol a világon rendelkezésre áll ahhoz, hogy egy elektromos járművel, ha nehézkesen is, de valójában gyakorlatilag bárhol el lehessen boldogulni.
Más a helyzet a hidrogén alapú mobilitással. A szintén tiszta üzemű hidrogéncellás járművek üzemanyaga ugyan gyorsan utántölthető, de egyelőre még a legfejlettebb ipari környezetben is csak erősen korlátozott számú töltőállomás működik. A hidrogénalapú energetika és a hozzá kapcsolódó mobilitási megoldások előnyei (úgy is, mint a megújuló forrásból származó energia tárolásának eszközeként való beillesztése a modern energetikába) világosan látszanak. Látszik viszont az is, hogy komoly kormányzati segítség kell ahhoz, hogy az ipar végre úgy igazán látványosan bele tudjon kezdeni a tőkeigényes hidrogén-gyártási, tárolási és szállítási kapacitások kiépítésébe.
Úgy tűnik, Kínában hamarosan megérkezik ez a segítség az államtól a gazdasági szereplők számára. Egy autóipari konferencián, Tianjin-ban egy Song Qiuling nevű pénzügyminisztériumi tisztviselő bejelentette, hogy a korábbi termékvásárlási támogatások mellett a tiszta üzemű járművekkel kapcsolatos technológiai innovációkat is támogatni kívánja az állam. Az új támogatások elsősorban a teherfuvarozás, a hosszú távú szállítmányozás korszerűsítésére fókuszálnak, márpedig a nehéz, nagy testű járművek, melyeken a hidrogéntartályok elhelyezése nem jelent problémát, praktikusabban üzemeltethetők hidrogéncellával, mint óriási tömegű, drága akkumulátorokkal - ha van hol tankolni, persze.
Song azt is kiemelte, hogy a városi önkormányzatok is számíthatnak támogatásra az államtól a helyi hidrogéntárolás és utántöltés infrastruktúrájának fejlesztéséhez.
(Forrás: Automotive News Europe)