Kínában lezuhant egy Boeing 737-800 százharminckét emberrel a fedélzeten

2022 / 03 / 21 / Felkai Ádám
Kínában lezuhant egy Boeing 737-800 százharminckét emberrel a fedélzeten
A gép egy erdős hegyoldalba zuhant az ország déli részén.

A China Eastern Airlines gépe, egy hatéves Boeing 737-800 Kunmingból tartott Kuanghszibe, amikor Kanton közelében lezuhant és kigyulladt – számol be róla a BBC és a Reuters. Az áldozatok száma és a tragédia pontos oka egyelőre ismeretlen, de a mentőcsapok nem találtak túlélőkre utaló nyomokat. A BBC megemlíti azt is, hogy a kínai légitársaságok általában elég biztonságosak, utoljára 12 évvel történt nagyobb baleset – abban 42-en vesztették az életüket – az ország repülési vállalataihoz köthetően. Hszi Csin-ping, a Kínai Népköztársaság elnöke azonnali vizsgálatot kezdeményezett. A China Eastern Airlines az összes 737-est leszállította az égből, és egyelőre annyit tudni, hogy a becsapódás előtt a gép nagyon gyorsan vesztett az utazási magasságából.

Jelenleg 600 katasztrófaelhárító dolgozik a zuhanás helyszínén, amit először a tűzoltók értek el, akiknek azóta sikerült eloltaniuk a zuhanás után keletkezett lángokat a hegységben. A kínai repülési szabályozás az elmúlt évtizedekben sokat szigorodott a kilencvenes évek óta, és épp ezért ilyen ritkák a balesetek.

A China Eastern egyébként állami vállalat, és egyike az ország három nagy légitársaságának a China Southern és az Air China mellett. A MU5735 járat, amely most lezuhant, nagyjából egy órát töltött a levegőben és már majdnem elérte a célját, amikor becsapódott egy zöldellő, lombos területen. Az adatok alapján a repülő három perc alatt több ezer métert vesztett a repülési magasságából –  a gép kezdetben 8800 méteres utazó magasságon repült, és 15 másodperc múlva már 2700 méterre süllyedt, az utolsó nyilvános adatok a gépet 975 méteres magasságban rögzítették.

A környéken a baleset idején enyhén felhős volt az ég, de jók voltak a látási viszonyok. Az utazás során egyébként relatíve kevés baleset történik, a Boeing tavalyi jelentése alapján 2011 és 2020 között a végzetes kimenetelű katasztrófák mindössze 13 százalékára került sor a repülés utazási fázisában -- hasonló tragédiák jellemzően fel- és leszálláskor szoktak történni.

A Reutersnek nyilatkozó kínai repülési szakértő szerint ebben a szakaszban a gépet robotpilóta irányítja, így nagyon nehéz jelenleg megmondani, hogy mi történhetett.

A gép fedélzetén 123 utas és 9 fős személyzet utazott.

A most szóban forgó gép, a 737-800-as tehát egy hatéves gép, és a Boeing 737 Max elődje – ez utóbbi több katasztrófában is érintett volt (erről a témáról többször is írtunk már), de a Max Kínában még nem kapta vissza a repülési engedélyt. A Boeing rövid nyilatkozatot adott ki, amiben közlik, hogy értesültek az eddigi hírekről, és jelenleg gyűjtik az információkat.

(A cikkhez használt kép illusztráció, forrása: Pixabay/ArtisticOperations)

Frissítés (2022. 03. 21): Közben egy videó is előkerült, amelyen látható ahogy a gép szabályosan, függőlegesen beleáll a talajba -- ezt fentebb lehet megtekinteni.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.