Kötélhúzó verseny egy Tesla Model X és egy tank között 2021 / 08 / 07 / Felkai Ádám
A résztvevők felsorolásakor kezdjük a tankkal, mert ott kicsit bonyolultabb a helyzet – a szóban forgó szerkezet egy úgynevezett Sabre CVRT (Combat Vehicle Reconnaissance (Tracked)), vagyis harci felderítő jármű, amelyet 1995-ben mutattak be, és 2004-ben már ki is vontak a forgalomból. Ami a verseny szempontjából jelenleg érdekes, hogy ez könnyebb a tipikus tankoknál – mindössze 9 tonnát nyom. A másik dolog, hogy ezeket eredetileg Jaguar J60 motorral szerelték fel, ám a videóban szereplő példányban ennek helyére egy 700 lóerős Dodge Hellcat motor került. (Ha valakit érdekel, az egyébként talál itt egy eladó példányt körülbelül 12 millió forintért – ebben nincs benne a vám.) Habár a későbbi darabokban a Jaguar motort lecserélték, még a fejletteb Cummins BTA motorok is csak 190 lóerősek voltak – látható tehát, hogy ennél a Dodge Hellcat jóval komolyabb teljesítményre képes. Az összkerékhajtású Model X Long Range ehhez képest 2,4 tonnát nyom, a két villanymotor együttes teljesítménye pedig 670 lóerő. Ezek után nem csoda, hogy a gyorsulási versenyt a Tesla nyeri, ám a győzelem nem olyan megsemmisítő, mint azt várni lehetett volna – igaz viszont, hogy nem egy tipikus tankról beszélünk tehát. Érdekesebb, hogy mi történik a kötélhúzáskor, és a végeredmény mennyivel lenne más, ha a CVRT-ben az eredeti motorja dohog.
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.