A Dancer elsőre csupán egy hagyományos, modern busznak tűnik, ám ha közelebbről megvizsgáljuk, számos innovatív újítást fedezhetünk fel rajta. A legérdekesebb ezek közül, hogy a gyártó állítása szerint a karosszériája olyan ötvözetből készült, aminek a fő alkotóeleme az újrahasznosított PET palackok, más szóval az ásványvizek, üdítőitalok flakonjai. A környezettudatosság azonban nem áll meg a gyártási technológiánál, hiszen a 93 utas szállítására alkalmas busz teljesen elektromos hajtású, az ehhez szükséges áramot pedig a vállalat szerint kizárólag szélerőművektől szerzik be.
A busz technológiailag is számos érdekességet tartogat. A vezetőfülkében visszapillantó tükrök helyett kamerákat találunk, amelyek éjjellátóval is fel vannak szerelve, így éjszaka is komplett, három dimenziós képet tudnak adni a busz környezetéről, a jármű hátsó ablaka pedig multifunkcionális, így akár hirdetések, különböző információk is megjeleníthetők rajta. A Dancer emellett is fel van szerelve mindennel, ami egy modern busztól elvárható, többek között találhatunk benne USB-csatlakozókat az elektronikus eszközök töltéséhez, szélessávú vezeték nélküli internetet, légkondit és a mozgáskorlátozottak közlekedését segítő rámpát is.
Alvydas Naujėkas, a vállalat vezérigazgatója nem is szerénykedett, arra a felvetésre, hogy a Dancert sokan hasonlítják a Teslához, elmondta, hogy a buszaik tizenötször gyorsabban tölthetőek, mint egy Tesla, viszont csak háromszor annyi energiára van szükségük, miközben hússzor több embert tudnak szállítani. Tény, hogy a mindössze hat tonnás busz energiafogyasztása egészen figyelemreméltó, hiszen kilométerenként mindössze 0,45 kilowattóra áramot fogyaszt, vagyis nagyjából fele-harmadannyit, mint egy átlagos elektromos busz.
A Dancert emellett a gyártó állítása szerint mindössze hat perc alatt újra lehet tölteni, amivel ötven kilométert tud megtenni.
A Vėjo Projektai a járműhöz egy online ellenőrzőrendszert is fejlesztett Dancer Management System néven, amivel nyomon követhető a járművek mechanikai karbantartása, a hardveres és szoftveres frissítések állapota, mindemellett pedig 12 évnyi fenntartási garanciát vállalnak a buszokra.
Az Interreg Europe azt is kiszámolta, hogy a jármű a költségek szempontjából is vastagon megéri: míg egy hagyományos busz átlagosan 96 tonna szén-dioxidot juttat a levegőbe évente, a fenntartási költsége megközelítőleg 28 ezer euró és emellett 40 ezer euró üzemanyagot fogyaszt, addig a Dancer nem juttat a levegőbe szén-dioxidot, a fenntartási költsége mindössze 14 400 euró és emellett 4000 eurónyi áramot fogyaszt - tehát évente 41 200 eurót, csaknem 14,5 millió forintot lehet megspórolni az üzemben tartásán.
(Designboom, LRT, Fotó: Vėjo Projektai)