Luxusvillát lehetne venni a meteoritból készült karóra árából

2024 / 03 / 24 / Felkai Ádám
Luxusvillát lehetne venni a meteoritból készült karóra árából
A meteorit az aszteroidaövből érkezett, és Argentínában csapódott a Földbe. Az ára szédítő ugyan, de ennyiért a kozmosz egy darabját viselhetjük a csuklónkon.

A Greco-Genève által bemutatott luxusóra, az “Aszteroida” 1,1 millió dollárba kerül, ami jelen pillanatban kicsivel több mint 400 millió magyar forint. Ez nem kevés pénz, de ez az óra nem pusztán kiegészítő; hanem egy avantgárd műalkotás, amely magában foglalja az univerzum határtalan vonzerejét, egyedi varázst kínál – több mint a hagyományos luxus – számol be róla az Interesting Engineering.

Az óra anyaga, egy valódi meteorit darab, az időtlenséget és a rendkívülit szimbolizálja, így elsőként kapcsolja össze az égi időmérőt a Földdel. Ahogy (zanzásítva) a gyártó fogalmaz:

1969-ben az emberiség először lépett a Holdra, ezzel megkezdve kalandunkat a rendkívüli felfedezésében. Ezt az eszmét Stéphane Greco “Az Aszteroida” elenevezésű óra megalkotásával örökítette meg, amely egy valódi meteoritból készült, mely az aszteroidaövből származik. Ez az időmérő nem csupán a páratlan luxus szimbóluma, hanem meghívás a csillagok világának a felfedezésére is. Greco újítása az óra fluoreszkálóvá tételében is megmutatkozik, így ultraibolya fény alatt teljes valójában tárul fel:

Az óra fehérarany háttérrel ellátott számlapjára vésett hieroglifák a Predátor című filmre utalnak, amelyben a távoli galaxisból érkező rettentő lény saját óráját programozza be önmegsemmisítésre, amely eszközt épp ilyen titokzatos hieroglifák diszítik. A magunk részéről azért hozzátennénk, hogy eddig sosem gondoltunk úgy a predátor kütyüjére, mint egy karórára, de hát mindig tanul az ember.

Az IE cikke kitér arra is, hogy a közösségi médiában eléggé vegyesek a reakciók az órával kapcsolatban, de hát azt már az ókori rómaiak is tudták, hogy ízlésről nem érdemes vitatkozni. Másrészt pedig minden annyit ér, amennyiért hajlandóak megvásárolni, és van egy olyan érzésünk, hogy az Aszteroida is gyorsan gazdát talál majd.

(Kép: Greco-Genève)