A bélrendszer baktériumait fertőző vírusok befolyásolják az immunválaszt

2020 / 10 / 04 / Raketa.hu
A bélrendszer baktériumait fertőző vírusok befolyásolják az immunválaszt

Számos friss tanulmányban kimutatták már, hogy a bélmikrobáknak hatása van olyan széles körűen alkalmazott tumorterápiákra, mint például a kemoterápia vagy bizonyos immunterápiák. Ezek a vizsgálatok kiemelik a mikrobák terápiás lehetőségét a daganatos megbetegedések gyógyításában. Papp Krisztián és Csabai István, a FIEK Bioinformatikai Kutatócsoport kutatói nemzetközi együttműködés keretében egereken végzett kísérletekben azt találták, hogy a bélben gyakran megtalálható

Enterococcus nemzetségbe tartozó baktériumokat fertőző bakteriofág vírusnak hatása van a rákellenes immunterápia eredményességére.

A felfedezés a későbbiekben akár klinikai gyakorlatba is átültethető lehet. Korábban már mások is feltételezték, hogy a bél mikrobái olyan memória T-sejteket indukálnak, melyek felismernek bizonyos tumor antigéneket, de ennek mechanizmusa idáig ismeretlen volt. A rangos Science-ben most megjelent tanulmány bizonyítja, hogy egy a bélben élő baktériumokat fertőző bakteriofág olyan immunválaszt vált ki, amely segíti a tumorellenes terápiát. Egerekben ez a speciális bakeriofágot tartalmazó baktérium hatékonynak bizonyult a tumor kezelésében, az emberi mintákban pedig a bakteriofág jelenléte javította a túlélési esélyeket immunterápiát követően.

(Fotó: Unsplash/CDC)

Létezik egy könyv, amit soha senki nem olvasott, mert nem is lehet elolvasni
Könyv vagy csak egy betondarab? A kutatók évek óta próbálják megfejteni a Betonbuch titkát, de eddig nem jártak sikerrel.