Eleinte csak az amerikai, a kanadai és a mexikói felhasználók próbálhatják ki a korábbinál eggyel realisztikusabb avatárokat, számolt be a The Verge. Matricákon, profilképeken, bejegyzésekben, de még a cég virtuális valóság (VR) eszközein, a Questeken is találkozhatunk majd az új dizájnnal, illetve most először az Instagramon is elérhető lesz ez a funkció. Aki ki szeretné próbálni, a Facebook alkalmazás Avatárok menüpontja alatt teheti meg. A valósághűbb megjelenés célja a Meta közleménye szerint, hogy
"tükrözze a milliárdnyi, különleges embert ezen a bolygón",
így új arcformák mellett például a siketeken és nagyothallókon segítő cochleáris implantátumot is elhelyezhetünk virtuális önmagunkon, és kerekesszékbe is ültethetjük az avatárunkat.
Az NFL rajongók emellett Cincinnati Bengals és Los Angeles Rams ruhákat is felvehetnek a közelgő Super Bowlra készülve. De a személyre szabhatóságnál talán még fontosabb, hogy egyre több platformon találkozhatunk a megoldással. "A metaverzumot egy összekapcsolt digitális világnak gondoljuk, amely átível a VR-en és a kiterjesztett valóságon (AR), ahogyan az ismerős felületeken is, amilyen a telefonunk vagy a számítógépünk. Az, hogy minden platformunkon elérhetőek az avatárok, egy korai lépés afelé, hogy mindez megtörténjen" - fogalmazott Aigerim Shorman, a Meta avatárokért és identitásért felelős vezetője.
Természetesen a Meta háromdimenziós avatárjai semmiképp sem forradalmiak: a Nintendo Mii-jei vagy az Apple Memoji-jai is hasonlóan kedvesek és személyre szabhatóak. Mark Zuckerberg hétfői posztjában viszont rávilágít, hogy ez a megjelenési forma csak egy a sok lehetséges közül, szerinte a jövőben "többféle avatárunk lesz, a kifejezőtől a fotórealisztikusig".
(Borítókép: Meta)