Már el is búcsúzhatunk az HBO Maxtól

2023 / 04 / 13 / Pőcze Balázs
Már el is búcsúzhatunk az HBO Maxtól
Tavaly augusztusban már utaltak rá, hogy egy vállalati összeolvadás miatt az HBO Max és a Discovery Plus platformok egyesülni fognak, és ez május végével be is következik: az új szolgáltatás elhagyja az HBO nevet, egyszerűen Maxnak fogják hívni.

A nagyvállalati életben nem szokatlan, hogy teljes cégcsoportokat adnak-vesznek. Így az sem volt teljesen meglepő, hogy 2018 nyarán az AT&T nevű telekommunikációs óriás megvásárolta a Time Warner médiavállalatot, ahogyan az sem, hogy három évvel később már el is adták az akkor már WarnerMedia névre hallgató céget, ami később fuzionált a szintén médiavállalat Discoveryvel. Ez persze nekünk, nézőknek másodlagos, hiszen ezeket a cégeket alig ismerjük, míg a hozzájuk tartozó márkákat, a Warner esetében az HBO-t, a CNN-t vagy épp az Eurosportot, míg a Discoverynél a Discovery Channel mellett az Animal Planetet vagy a Science Channelt annál inkább. És mivel a televíziózási szokások változásával a legtöbb cég elkezdett saját streaming platformokat felhúzni, amikor két cég egyesül, akkor valaminek történnie kell a digitális szolgáltatásaikkal is.

A Warner Bros Discovery vezérigazgatója, David Zaslav már 2022 augusztusában azt nyilatkozta, hogy az HBO Maxnak ugyan versenyképes a kínálata, de "teljesítménybéli és vásárlói problémái vannak", ezzel szemben szerinte a Discovery Plus technológiai felépítése jobb, így azt vetítette előre, hogy az HBO Max tartalmai és a Discovery Plus technológiája egyesülnek majd 2023 nyarán. Végül nyárig sem kell várni: az Egyesült Államokban már május 23-án elindul az új platform, a Max. Ebben egyszerre jelennek majd meg az HBO-ról ismert sorozatok, a Trónok harca, az Eufória, vagy a The Last of Us, illetve a Harry Potter és a DC filmek, valamint a Discovery ismeretterjesztő és reality címei. Az új műsorok közül a Harry Potter és Batman filmsorozatok, illetve az új Agymenők tűnnek a legérdekesebbnek, de lesz embernagyságú Barbie-házban játszódó reality is. Mindez Amerikában havi tíz dollárnál indul, ha elég az 1080p felbontás, a két készülék, és hajlandóak vagyunk reklámokat nézni, ám húsz dollárba, azaz közel hétezer forintba kerül majd 4K képpel, Atmos hanggal, négy párhuzamos streammel és egyszerre száz letölthető filmmel.

Tehát május végétől a televíziózás egyik legismertebb márkaneve, az HBO, egyetlen menüpont lesz egy hatalmas tartalom-kavalkádban.

Tekintve, hogy a cég évtizedekig építette, hogy "ez nem tévé, ez HBO", különös döntésnek tűnik eldobni ezt a sok munkát; a cég streamingért felelős vezérigazgatója azzal indokolja ezt, hogy az HBO "provokatív, újító szórakoztatást" nyújtott felnőtteknek, ám a Maxnak a gyerekek és a családok felé kell nyitnia, és az HBO név mellett a szülők "nem szívesen hagynák ott a gyerekeiket". Azt már nem érinti a szakember, hogy az ismeretlen "Max" mellett miért tennék meg ugyanezt, ahogyan azt sem, hogy gondolkodtak-e abban, amit a Disney csinál, vagyis, hogy a Disney+ mellett életben tartották Hulu nevű platformjukat is, és a kettőt csomagban árulják. Pont annyiért, mint a Maxot fogja a Warner.

(Fotó: Oleksandra Bardash/Unsplash)


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.