A január másodikai adásukban Steve Bowling a Final Fantasy VII Remake tesztjére élete legrosszabb élményeként tekintett vissza. Szerinte soha életében nem szenvedett még ennyit egy játékvideó elkészítésével, a játékot ugyanis két nappal az embargó lejárta előtt küldték ki neki, összesen negyvennyolc órája maradt végigjátszani az amúgy legalább harmincnégy órás játékot, plusz annak alapján elkészíteni a videót.
A projektet végül két napos alvás- és fürdésmegvonással sikerült véghez vinnie, miközben kizárólag a játék befejezésére és a videóra koncentrált. Dolga végeztével elküldte munkatársának a szövegkönyvet, aki kijavította a fáradtságból eredő hibákat. Eközben Bowling hidegzuhanyt vett, hogy ébren maradjon, majd a lektorálás után befejezte a munkát. A podcast során azt is elárulta, hogy a szeme már attól égni kezd, ha csak visszagondol az egészre, olyannyira fájdalmas volt. Felesége már a videókészítés közben többször is megjegyezte, hogy hagyja ott a GameXplaint, mert csak kihasználják őt.
Számításai szerint férje egy-két dollárt keresett óránként a Final Fantasy VII Remake videóval.
Az ügyet megkoronázta, hogy a Square Enix tévesen megjelölte a videót a YouTube-on, és két napra letiltotta. Bowling ezután könnyekben tört ki íróasztala fölött, hiszen nem elég, hogy szívét-lelkét beleadta, erre még két napig nem is lehetett látni a felvételt.
A Vice alaposabban utánajárt a témának, ami a GameXplain tulajdonosának is álmatlan éjszakákat okozott. Bowling a Vice-nak elmondta, hogy mindemellett kénytelen volt másodállást is vállalni, mert összesen ötszázötven dollárt keresett havonta, függetlenül attól, hogy mennyit dolgozott. Összehasonlítva, egy raktári dolgozó körülbelül kétezer dollárt kap kézhez minden hónapban abban az államban. A Vice Games további volt GameXplain munkatársakkal is felvette a kapcsolatot és mindenki megerősítette nekik, hogy rosszul fizető munka volt, sokszor nem kapták meg időben a pénzüket és mindig készenlétben kellett állniuk, ami számos mentális és fizikai problémákat okozott.
A csatorna rövid időn belül több mint egymillió követő elpártolt, a felhasználók a GameXplain Reddit fórumain kezdték megosztani a sztorit, ám azokat azonnal törölték, sőt, a fórumot is bezárták egy időre, igaz, azóta már ismét elérhető. A Vice kérdéseire André Regers, a GameXplain tulajdonosa nem válaszolt, helyette kiadott egy általános közleményt, miszerint a hallottak rendkívül felzaklatták, hiszen barátaiként tekintett az érintettekre, és úgy érzi felemészti a tudat, hogy így érezték magukat. Mindegyikőjüket tiszteli professzionálisan és emberileg is. Nem tartja magát tévedhetetlennek, de nyitott a kommunikációra és a munka - magánélet egyensúlyára.
— André Segers (@AndreSegers) January 13, 2021
A podcast bár támadta a GameXplain-t, a résztvevőket nem a lejáratás szándéka vezérelte, egyszerűen előtörtek belőlük régóta elfojtott érzelmeik. Ash Paulsen - aki szintén részt vett a podcastben - hangsúlyozta, hogy nem akarnak ártani volt munkaadójuknak, de remélik, hogy a jövőben a csatorna munkatársai emberibb bánásmódban részesülnek. Ő maga alig több mint fél évet, nyolc hónapot dolgozott a csatornánál és amúgy is depressziós és szorongó, ez a pár hónap pedig még jobban kikészítette. Elmondása szerint egész életében nem élt át annyi mélypontot, mint akkoriban. Folyamatosan bűnösnek érezte magát, hogy nem dolgozik eleget, annak ellenére, hogy ez nem volt igaz. Szeretné maga mögött tudni a dolgot, és egyáltalán nem élvezi, hogy az ügy ismét terítékre került.
Tavaly októberben röppentek fel az első hírek arról, hogy a YouTube nagyobb szeletet hasítana magának az e-kereskedelemből. Elsőként a Bloomberg írt róla, hogy a YouTube körben tesztel egy vásárlós funkciót, amellyel a felhasználók a videómegosztón elhelyezett linkekkel juthatnának el azokra a felületekre, ahonnan meg tudják venni a felvételen feltüntetett termékeket. A YouTube szóvivője a Bloomberg munkatársának akkor megerősítette, hogy egyelőre csak tesztelik az újítást pár kiválasztott csatornán. Az aktuális fejlemények alapján azonban már maga a cég is jelezte, hogy továbbra is zajlanak a tesztek, illetve pár részletet is elárult a funkció működéséről. Annak használatához mindenekelőtt a tartalomkészítőknek kell majd megjelölniük bizonyos termékeket a videóikban, az érdeklődők pedig a videó bal alsó sarkában megjelenő kosár ikonnal hívhatja elő a megvehető termékek listáját,
amikről további leírást olvashatnak, kapcsolódó videókat nézhetnek, vagy rögtön meg is vásárolhatnak.
A funkciót egyelőre Amerikában tesztelik, asztali böngészős változatban és mobilon egyaránt, arról még nincs információ, hogy mikor lesz élesben is használható a világ többi pontján. A vásárlási lehetőség új távlatokat nyithat a cég előtt, hogy olyan e-kereskedelmi óriások kihívója lehessen, mint az Alibaba vagy az Amazon, és ha komolyan foglalkoznak a fejlesztésekkel, az hatalmas lehetőséget jelenthet számára – mondja Andy Ellwood, a Basket e-kereskedelmi startup elnöke.
Reszkess YouTube? Jönnek a videók a Spotify-on Már nem csak hallgatni, nézni is lehet a podcastokat.
(Fotó: PxHere)