Az ötlet a floridai St. Lawrence Biztosítótól ered, de sokkal emlékezetesebb egy londoni brókercég esete; a földönkívüli megszállás (és elrablás) esetére köthető csomag népszerűsége 1990-ben érte el csúcspontját, amikor összesen négyezren kérték ezt a fajta fedezetet, közülük sokan a Mennyország kapuja nevű vallási szervezethez tartoztak. A szervezetből aztán többen öngyilkosságot követtek el, emiatt a biztosító beszüntette szolgáltatását. Valahol azonban még napjainkban is értékesítik olyannyira, hogy eddig már több mint harmincezren igénybe vették. Jogos a kérdés, keletkezett-e egyáltalán fizetési kötelezettség, de a jelek szerint igen. Bár az nem egyértelmű, hogy sikerült az elrablás tényét bebizonyítania az ügyfélnek, mindenesetre
a St. Lawrence a szerződés feltételeire hivatkozva nem egy összegben, hanem évi egy dolláros részletekben, tíz millió évre vállalata a kártérítés kifizetését.
Az irreálisan hosszú időre válaszként csak annyit feleltek, hogy termékük valójában csak afféle tréfás ajándék, nem valódi biztosítás.
Helyszínünk ezúttal is Anglia, méghozzá a 2006-os labdarúgó-világbajnokság idején. Ekkor vezették be a biztosítást a sport szerelmeseinek "súlyos trauma" esetére, amennyiben szeretett hazai csapatuk kiesne a bajnokságból. Végül egyet sem értékesítettek a csomagból, hiszen Anglia előkelő helyet szerzett magának a megmérettetésen.
Amiből végül biztosítás lett, az eredetileg marketingfogásnak indult a Taco Bell étteremlánc jóvoltából. Bár nem tegnap történt, és még csak nem is tegnapelőtt, amikor a szovjet-orosz Mir űrállomás 2001-ben visszatért a földi légkörbe. A Taco Bell ekkor kitalálta, hogy egy száznegyvennégy négyzetméteres molinót terítettek a Csendes-óceánba „ingyen taco” felirattal, amit ha eltalálnak a becsapódó űrállomás darabjai, minden amerikai állampolgárt vendégül látnak egy ingyen tacora. Mivel a nagylelkű meghívás nagyjából tíz millió dollárral megrövidítette volna az étteremláncot, személyre szabott biztosítást kötöttek arra az esetre, ha a Mir valóban betalál. Végül mázlijuk lett, mivel az űrállomás darabjai Chile környékén zuhantak az óceánba, míg a Taco Bell reklámtáblája tizenhat kilométerre volt az ausztrál parttól.
Két feltaláló kidolgozott egy szolgáltatást, mellyel a szerencsejátékosok játék során elkerülhetik a nagyobb veszteséget. A találmány egy játékgéphez hasonló elven működő szerkezetet is magába foglalt, csak éppen itt a fedezet mértékét állíthatták be. Arról azonban nincs adat, hogy végül ötletüket bevezették-e valahol.
Úgy tűnik az angolok kreativitása kiaknázhatatlan, már ami az értelmetlen biztosításokat illeti. Lényege, hogy amennyiben egy nő szűzen ad életet gyermekének, a biztosító a gyermek hatéves koráig fedezi nevelésének költségeit. A szolgáltatás végül kérészéletűnek bizonyult, mert a közvélemény és az egyház is kifogásolta.
Az UFO-megszállásnál már csak a szellem támadásra kötött biztosítás indokolatlanabb, ugyanakkor hisszük vagy sem, de többen is igényelték. Az első egy angol szállodatulajdonos volt, miután állítólag szellemet látott a hotel bárpultjában. A biztosítási feltételek alapján egy millió GBP kártérítést kapott volna biztosítójától, ha egy vendég vagy alkalmazott életét veszti, vagy lerokkan egy kísértet miatt.
Az Ultraviolet nevű cégnek pedig egy alkalommal valóban fizetnie kellett, miután egy amerikai nő leesett a lépcsőn és meghalt. A vizsgálatok szerint az áldozattal egy szellem végzett, amiért a biztosító százezer font kártérítést fizetett.
Hogy az eset valóban megtörtént eseményen alapul-e, valószínűleg már sosem tudjuk meg.
Felsorolásunk utolsó szolgáltatása magasan túlszárnyalja az előzőeket, legalábbis furcsaságában mindenképp. A történet annyi, hogy három skót apáca komolyan aggódott, mi történik, ha Isten közülük jelöl ki valakit Jézus második szűlőanyjaként, nekik viszont nem lesz elég pénzük méltó módon felnevelni. Azt nem tudjuk, hogy üzenetük Istennél célba ért-e, a British Insurance ellenben meghallgatta imájukat és létrehoztak egy csomagot; évi száz fontos díjért cserébe egy millió fontot fizetett volna a nővéreknek, ha szeplőtelenül életet adnak a Megváltónak. A biztosító végül kénytelen volt szerződést bontani, és bocsánatot kérni, lépésükkel ugyanis alaposan magukra haragították a katolikus egyházat. Noha elmondásuk szerint nem akartak rosszat, csupán segíteni a nővéreken.
(Forrás, Fotó: Needpix)