Már videón is látható, ahogy a NASA űrszondája leszáll egy aszteroidára és begyűjt belőle egy keveset 2020 / 10 / 23 / Bobák Áron
Az élő közvetítésben csak egy animációt láthattunk arról, ahogy az Osiris-Rex leszáll a Bennura, most viszont a NASA közzétette a videót is arról, mi történt a 350 millió kilométerre található kisbolygón. Ezen az űrszonda robotkarja látható, ahogyan megközelíti a kisbolygót, majd abban a pillanatban, ahogy a kar a felszínhez ér, a sűrített nitrogéntartály kiold, törmelékkel borítva be a környéket. A NASA azt reméli, hogy ebből a törmelékből minél több jutott a robotkaron elhelyezett gyűjtőeszközbe, de hogy pontosan mennyi mintát sikerült elhozni a Bennuról, az csak néhány napon belül derül ki. Aki lemaradt róla, itt tudja elolvasni a küldetésről szóló cikkünket. (Borítókép: NASA)
Igényes és férfias történeteket keresel? A Roadstert neked írjuk!
Olvass bele az egyik legszínvonalasabb hazai magazinba, szeretni fogod! A Roadster egy fantasztikus utazás az élet legjobb területein...
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!